În 2022, tarifele de transport de containere între Europa de Nord și coasta de est a SUA au arătat o oarecare rezistență și, în unele cazuri, chiar o creștere, în timp ce tarifele dintre Asia și Europa au scăzut constant. Dar, la începutul lui 2023, transporturile transatlantice de marfă au început să prezinte o scădere substanțială. Potrivit Xeneta, în primele zile ale anului, cursele spot și pe termen lung au scăzut cu aproximativ 10%, ducând tarifele spot sub 6.500 USD/TEU și al celor pe termen lung sub 6.000 USD/TEU.

Xeneta notează că aceste valori sunt în continuare mai mari decât cele pre-pandemice, dar ele sugerează încetinirea traficului de marfă între cele două continente, cu posibilitatea ca tarifele de marfă să scadă în continuare, având în vedere că în ianuarie 2021 valorile au fost de circa 2.000 USD/TEU. Cauza acestei scăderi este creșterea capacității calei de marfă, ca urmare a transferului navelor portcontainer din Pacific spre Atlantic, care până la sfârșitul lui 2022 erau mai profitabile.

În T4 2022, durata medie de călătorie din Europa de Nord până pe coasta de est a SUA a fost cu puțin peste 20 de zile. Asta a însemnat un venit zilnic per TEU de 360 USD, în timp ce pe cursele dintre Orientul Îndepărtat și Coasta de Vest a SUA a fost de 160 USD. De asemenea, ținând cont de scăderea traficului de ieșire din China, acest lucru a determinat transportatorii să mute navele către transatlantic.

Însă acest decalaj nu poate continua pe termen lung, pentru că între timp s-a rezolvat problema aglomerației porturilor de pe coasta occidentală a Statelor Unite, care a crescut capacitatea medie săptămânală cu 27% în ianuarie 2023, față de la media din T3 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare