După cum concluzionează analiştii Upply, în august, jucătorii francezi din transport au fost prinși între creșterea prețurilor la motorină și scăderea volumelor. Această situație a dus la înghețarea prețurilor de transport şi la un fenomen destul de rar: indicele spot a scăzut sub indicele contractual.
Pe o tendință descendentă începută din aprilie, climatul de afaceri din Franța a scăzut în august chiar sub media sa pe termen lung, afectând în special sectoarele de producție și servicii, potrivit datelor publicate de INSEE. Astfel, s-a ajuns la cel mai scăzut nivel din aprilie 2021 încoace, amintind de nivelul scăzut observat şi la apogeul pandemiei de Covid-19.
În acest context de creștere a costurilor, tarifele de transport rutier s-au aplatizat în Franţa, înregistrând în august o scădere de doar 0,06%, față de luna precedentă.
Mai mult, indicele spot a scăzut sub indicele contractual, ceea ce reprezintă un fenomen destul de rar, care a avut loc doar de trei ori în trei ani. Acesta este în general interpretat ca un semn de contracție a pieței: oferta de transport este mult mai mare decât cererea, ceea ce a dus la o scădere a prețurilor spot.
La nivel operațional, activitatea a fost marcată la sfârșitul lunii de perturbări cauzate de alunecarea de teren din Valea Maurienne din Alpi, eveniment care a dus la închiderea pentru 15 zile a tunelului Fréjus, un coridor major pentru traficul rutier și feroviar între Franța și Italia.