Prețurile spot în transportul rutier european îşi păstrează în continuare trendul negativ, potrivit Transport intelligence. În iunie, tarifele au fost cu 18,5% mai mici decât în luna similară a anului trecut. Mai mult, prețurile au rămas sub cele din transportul contractual pentru a șasea lună consecutiv.

Piața spot are încă mult spațiu de încărcare liber din cauza volumelor mai mici. Drept urmare, indicele de capacitate al Ti a fost cu peste 20% mai mare în iunie decât în urmă cu un an.

Prețurile spot au scăzut sub ratele contractuale în ianuarie pentru prima dată de la începutul lui 2021. Declinul economic din Europa a pus o povară grea pe transportul rutier, iar ca urmare a creșterii capacității libere, transportatorii se văd nevoiți să concureze pe baza prețului.

Analiștii Ti se așteaptă ca indicii spot să continue să scadă în următoarele luni din cauza volumelor reduse și a unei oferte mari de spațiu de marfă, scrie Nieuwsblad Transport. Această scădere va fi oarecum atenuată de creșterea activității de după vară și de prezența vârfului obișnuit de la sfârșitul anului.

De cealaltă parte, nivelul prețurilor în transportul contractual pare să țină destul de bine. Tarifele contractuale au fost pe o tendință descendentă din septembrie 2022, dar s-au menţinut peste nivelurile din 2022 până în iunie 2023. Motivul, potrivit Ti, este faptul că modificările tarifelor contractuale sunt întârziate din cauza ciclurilor de cumpărare a mărfurilor. Ca urmare, pot fi așteptate noi scăderi în tarifele din transportul contractual în lunile următoare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut