Creșterea cererii de importuri oceanice determinată de pandemie a catapultat transportul global de marfă – și tarifele – la noi niveluri în 2021 și 2022. Potrivit Freightos, costurile logistice au jucat un rol important în creșterea inflației și pot juca un rol la fel de important în relaxarea sa, pe măsură ce ratele scad și operațiunile se normalizează. Tarifele transpacifice către Coasta de Vest a SUA s-au stabilizat la nivelurile din 2019 de aproximativ o lună, iar prețurile către Coasta de Est sunt cu doar 12% mai mari decât în decembrie 2019, pe măsură ce cererea și congestionarea slăbesc. În plus, tarifele Asia-Europa au scăzut cu 50% în ultimele șase săptămâni, dar rămân cu 30% mai mari decât în 2019.

Platforma Freightos a raportat că prețurile Asia-Coasta de Vest a SUA au scăzut cu 3%, până la 1.377 USD/TEU (-91% faţă de aceeași perioadă a anului trecut). Prețurile Asia-Costa de Est a SUA au scăzut, de asemenea, cu 10%, până la 2.924 USD/TEU (-82%), în timp ce prețurile Asia-Europa de Nord au crescut cu 11% la 2.405 USD/TEU (-83% faţă de tarifele din această săptămână, anul trecut).

Judah Levine, șeful de cercetare, a remarcat că scăderea volumelor a determinat ca ratele Asia-Coasta de Vest a SUA să se stabilizeze la nivelurile din 2019 de aproximativ o lună. Prețurile către Coasta de Est au continuat să scadă din cauza reducerii cererii și a congestiei – cu 10% de săptămâna trecută – și, deși rata scăderii a scăzut în decembrie, prețul actual este cu doar 12% peste nivelurile din 2019.

Mai mult, tarifele Asia-Europa de Nord au scăzut cu 50% de la jumătatea lui noiembrie. Cu toate acestea, navigațiile în gol, unele congestionări și întreruperi ale muncii în unele porturi pot menține prețurile cu 30% mai mari decât în decembrie 2019.

Prețurile transatlantice de peste 5.600 USD/TEU rămân de aproape trei ori mai mari decât în 2019, în ciuda faptului că au scăzut cu 30% de la vârful de 8.000 USD/TEU din mai, până în septembrie, deoarece transportatorii adaugă capacitate pe această rută încă profitabilă.

În plus, se așteaptă ca transportatorii să anuleze aproximativ 50% din toate călătoriile programate din Asia către SUA și Europa după vacanța de Anul Nou Lunar (LNY) – care se desfășoară de la sfârșitul lui ianuarie până la începutul lui februarie – sugerând că încetinirea va continua prin perioada tipică de pauză post-LNY până când stocurile se epuizează și că cererea va crește cel mai devreme în T2 sau poate abia în sezonul de vârf al anului viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut