Scăderea tarifelor spot pentru transportul maritim containerizat a continuat la sfârșitul lui septembrie şi începutul lui octombrie, până la valori medii sub 4.000 de USD/TEU pe rutele dintre China și Europa, în timp ce preţurile pe rutele transatlantice s-au menţinut stabile.

Tarifele spot pentru transportul maritim de containere între China și Europa au continuat să scadă într-un ritm rapid între septembrie și octombrie 2024. World Container Index, lansat de Drewry pe 3 octombrie, arată o reducere de 9% între Shanghai și Genova și de 8% între Shanghai și Rotterdam. În ambele cazuri, valoarea scade sub 4.000 USD/TEU (3.848 USD, respectiv 3.815 USD). Cu toate acestea, comparația anuală rămâne pozitivă: +162% pentru Genova și +271% pentru Rotterdam. De asemenea, transportul de marfă între Rotterdam și Shanghai a scăzut, deși într-o măsură mai mică (-2%), ajungând la 590 de dolari per TEU.

Ruta transatlantică rămâne însă stabilă: tariful între Rotterdam și New York ajunge de la 2.067 la 2.061 USD/TEU și în sens invers de la 722 la 724 de dolari. Protestul dockerilor din SUA va afecta însă tarifele de transport trans-Pacific, care sunt deja pe roșu din Asia în Statele Unite: -4% de la Shanghai la Los Angeles (la 5.258 USD) și – 2% din Shanghai la New York (la 5.922 USD).

Analiștii Drewry preconizează o creștere a tarifelor de transport din China către Europa și Statele Unite la începutul lunii octombrie, din cauza grevei dockerilor. Deja pe 3 octombrie, unele companii de transport maritim au anunțat o suprataxă specifică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut