După cum raportează Drewry, criza Mării Roșii a determinat o dublare a ratelor de transport maritim containerizat între Shanghai și Rotterdam la începutul lui 2024, față de 21 decembrie 2023.

Criza Mării Roșii a provocat o creștere a tarifelor de transport containerizat din Shanghai către cele două porturi europene de referință: Rotterdam și Genova. Pe ruta Shanghai – Rotterdam, tariful pentru un container de 40” era pe 4 ianuarie 2024 de 3.577 USD, în creștere față de 21 decembrie 2023 cu 115%, în timp ce, pentru ruta Shanghai – Genova, era de 4.178 de dolari (+114%). Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, creşterea este de 91% între Shanghai și Rotterdam și de 43% între Shanghai și Genova.

Criza din Orientul Mijlociu determină și o creștere a tarifelor de transport între China și SUA, chiar dacă este mai mică decât în Europa: preţul de transport al unui container între Shanghai și Los Angeles a crescut cu 30% în două săptămâni, ajungând 2.726 dolari pe TEU, iar între Shanghai și New York a crescut cu 26%, ajungând la 3.858 USD. Tarifele de transport au crescut și pe ruta dintre Rotterdam și Shanghai, cu 17% (546 de dolari), în timp ce între New York și Rotterdam, dar şi între Los Angeles şi Shanghai, au rămas neschimbate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut