După cum raportează Drewry, criza Mării Roșii a determinat o dublare a ratelor de transport maritim containerizat între Shanghai și Rotterdam la începutul lui 2024, față de 21 decembrie 2023.
Criza Mării Roșii a provocat o creștere a tarifelor de transport containerizat din Shanghai către cele două porturi europene de referință: Rotterdam și Genova. Pe ruta Shanghai – Rotterdam, tariful pentru un container de 40” era pe 4 ianuarie 2024 de 3.577 USD, în creștere față de 21 decembrie 2023 cu 115%, în timp ce, pentru ruta Shanghai – Genova, era de 4.178 de dolari (+114%). Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, creşterea este de 91% între Shanghai și Rotterdam și de 43% între Shanghai și Genova.
Criza din Orientul Mijlociu determină și o creștere a tarifelor de transport între China și SUA, chiar dacă este mai mică decât în Europa: preţul de transport al unui container între Shanghai și Los Angeles a crescut cu 30% în două săptămâni, ajungând 2.726 dolari pe TEU, iar între Shanghai și New York a crescut cu 26%, ajungând la 3.858 USD. Tarifele de transport au crescut și pe ruta dintre Rotterdam și Shanghai, cu 17% (546 de dolari), în timp ce între New York și Rotterdam, dar şi între Los Angeles şi Shanghai, au rămas neschimbate.