Transportul rutier francez pare să fi beneficiat de pe urma Jocurilor Olimpice din august, cu o nouă creștere a tarifelor de marfă în luna august, în care, în mod obişnuit, preţurile spot de transport scădeau. Dar perspectivele par că se întunecă în lunile următoare, potrivit Upply Freight Index.
În Franţa, Jocurile Olimpice de la Paris au reușit parțial să-i facă pe oameni să uite pentru o vreme instabilitatea politică creată de dizolvarea Adunării Naționale în iunie. Iar succesul Jocurilor Olimpice a depășit cu mult granițele Franței. Financial Times a scris că a fost „cea mai fericită experiență colectivă din oraș de la, probabil, Eliberarea din august 1944”.
După cum au simțit majoritatea francezilor, moralul liderilor de afaceri a crescut în august și a câștigat 3 puncte. Potrivit INSEE, creșterea economiei franceze ar fi de 0,4% în trimestrul al treilea, din care 0,3% ar fi atribuită Jocurilor Olimpice și Paralimpice.
Însă acest rezultat pozitiv pare să nu se poată menţine şi în următoarele luni. Deși în creștere, moralul liderilor de afaceri rămâne la 97, cu trei puncte sub media pe termen lung. Perspectivele se înrăutățesc în multe sectoare și falimentele încep să se răspândească dincolo de întreprinderile foarte mici. Totul pare subminat de incertitudinile politice, iar INSEE anticipează o evoluție negativă a PIB în T4 2024 (-0,1%). Pe de altă parte, sănătatea primului partener economic al Franţei, Germania, este mai mult decât îngrijorătoare, cu o creștere zero așteptată în 2024.
În acest context descris de Market Insights, prețurile transportului rutier în Franța au continuat să crească în august, notabil, cu 0,90% față de luna precedentă.
Pentru transportul francez, forța prețurilor în iulie și august a fost într-adevăr surprinzătoare, mai ales că indicatorii obișnuiți ai prețului carburanților au fost în scădere, de exemplu, în august, cu 4%.