Situația politică din Franța a blocat oarecum piața transportului rutier în iunie, observă analiştii Upply. Dar, de luni de zile, inflația costurilor și stagnarea prețurilor au făcut ca transportatorii francezi să sufere.

Totul pleacă de la tensiunea palpabilă care a domnit în Franța după dizolvarea Adunării Naționale de către președintele Emmanuel Macron pe 9 iunie. Această decizie a provocat un cutremur politic și a deschis o perioadă de mare incertitudine care continuă. „Clarificarea” sperată la finalul alegerilor legislative anticipate nu a avut loc, niciun partid politic neavând majoritate absolută. Această situație nu a fost lipsită de consecințe asupra economiei franceze.

Ca întotdeauna, piețele financiare au fost cele care au reacționat primele. Incertitudinea politică a determinat imediat creșterea ratelor dobânzilor la datoria de stat și scăderea Bursei de Valori din Paris, pierzând peste 500 de puncte.

Prețurile transportului rutier în Franța au stagnat în iunie (+0,06% față de mai). Situația politico-economică a generat foarte probabil o anumită inerție prin încetinirea cererii de transport și înghețarea negocierilor de preț între expeditori și transportatori.

În ultimele luni, amplitudinile variației au avut tendința să scadă. Evoluția prețului variază între -1,5% și +1%, ceea ce arată că transportul rutier revine la o situație de prognoză mult mai puțin agitată decât la începutul deceniului.

În mod tradițional însă, luna iunie este o perioadă dinamică pentru transportul rutier de mărfuri, impulsionată de construcții, de pregătirile pentru sezonul estival și de forța motrice a consumului. Dar, conform sondajului economic lunar al Băncii Franţei, activitatea a crescut ușor în iunie 2024 în serviciile comerciale. În plus, redresarea a fost puțin mai vizibilă în industrie și construcții, mai degrabă ca „o revenire după o lună lentă de mai”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut