Costul transportului unui container din China către coasta de vest a SUA a scăzut cu peste 75% față de ianuarie 2022, sub 2.100 de dolari, iar costul unui container trimis din Asia către Europa a scăzut cu peste 60%, până la 4.300 de dolari. 

Prețurile pe principalele rute comerciale maritime continuă să scadă, cauzate de un surplus de containere, după ce inflația ridicată a înăbușit cererea consumatorilor și problemele lanțului global de aprovizionare au fost atenuate de creșterea stocurilor.

Indicele Baltic Dry (BDI), cunoscut drept indicatorul taxelor de transport pe piața de transport de marfă și unul dintre principalii indicatori ai economiei globale, a fost la nivelul de 2.200 de puncte la începutul anului, dar a scăzut până la 1.242 de puncte pe 24 noiembrie, notează Logiport.

Valoarea Freightos Baltic Global Container Index (costul containerului de 40”), care măsoară tarifele de transport pe 12 rute maritime importante ale comerțului mondial, a fost de 9.293 USD la începutul acestui an, dar a scăzut sub 3.000 USD în 24 noiembrie.

Potrivit indexului, costul containerelor din China până în regiunea coastei de vest a SUA a scăzut cu peste 75% față de ianuarie 2022, coborând sub 2.100 de dolari. Costul unui container trimis din Asia în Europa a scăzut cu peste 60% la sută, până la 4.300 de dolari.

World Container Index, elaborat de compania de consultanță maritimă Drewry, a continuat, de asemenea, să scadă, în ultimele 39 de săptămâni consecutive. În timp ce indicele a scăzut cu 7% în această săptămână, prețul de marfă spot pentru 40” a fost stabilit la 2.404 USD pe 24 noiembrie.

Această cifră este cu aproximativ 77% sub vârful de 10.377 USD observat în septembrie 2021 și cu 36% sub media pe 5 ani (3.768 USD). De la începutul anului, prețul mediu a fost de 6.826 USD.

După lipsa de containere din timpul pandemiei de Covid-19, economia globală se confruntă acum cu o problemă opusă „de supracapacitate”, pe măsură ce cererea scade, depozitele de containere se umplu, în timp ce supraoferta de spațiu de transport de marfă în industria de transport maritim crește.

Experții se așteaptă la un surplus imens în transportul maritim încă din 2023 și 2024, după blocajele experimentate în perioada pandemiei. Aceştia văd schimbarea cheltuielilor de consum ca fiind motivul scăderii cererii de containere, în timp ce o potențială recesiune globală cauzată de inflația ridicată declanșată de războiul Rusia-Ucraina și de criza energetică a dus la scăderea prețurilor mărfurilor. La această scădere au contribuit încetinirea creșterii cererii de produse de larg consum după Covid-19, costurile mari ale energiei și faptul că retailerii și producătorii își furnizează bunurile mai devreme decât de obicei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut