După granița polono-belarusă, transportul s-a blocat acum la granița Belarus-Lituania. Cozile de vehicule care au apărut odată cu criza migranților au devenit şi mai lungi din cauza unei defecțiuni tehnice a sistemului de tranzit lituanian, notează Business FM, iar situaţia se reflectă şi în preţurile de transport mai mari. Vameșii lituanieni au decis să schimbe software-ul tocmai acum, însă sistemul nu funcționează, iar documentele sunt întocmite manual.

Potrivit presei, perioada de așteptare a camioanelor se prelungeşte acum şi la 10 zile. Referindu-se la scrisoarea deschisă scrisă de comunitatea managerilor de top ai companiilor de logistică, STMLK, către clienții și partenerii lor de afaceri, portalul turkrus.com avertizează că prețurile de transport s-au dublat din cauza creșterii costurilor. Asociația amintește că la sfârșitul anului trecut, autoritățile poloneze au închis unul dintre punctele de control de la granița cu Belarus. Din acest motiv, transportatorii au redirecționat mașinile către alte țări de tranzit, inclusiv Lituania. Acest lucru a dus la cozi în care șoferii petrec o săptămână sau mai mult.

Un transportator a spus că o marfă care anterior era transportată de la Vilnius la Moscova pentru 1.200-1.500 de euro, costă în prezent între 2.500 și 3.000 de euro. Mai mult, tariful de transport pentru mărfurile trimise din țări precum Italia și Franța a crescut până la 6.000 de euro.

Cel mai important factor în creșterea costurilor sunt cheltuielile cu șoferul. Transportatorii au declarat că șoferii, care făceau două sau trei curse cu o lună înainte, pot face acum o singură călătorie dus-întors din cauza cozilor.

Oficialii au anunțat că defecțiunea tehnică care a cauzat întreruperi la granița cu Lituania ar putea fi rezolvată cel mai devreme pe 15 februarie. Dar dopul se va rezolva abia după un timp. „Chiar dacă sistemul funcționează, va dura ceva timp pentru ca traficul să revină la normal. Cred că e nevoie de cel puțin două săptămâni. Există un deficit mare de mașini din Europa până în Rusia, pentru că sunt atât de multe mașini care așteaptă la coadă. Acum, până pe 8 martie va începe un flux foarte mare, sezonier, pentru că vor veni florile din Europa, iar creșterea va fi 100%”, spune Ekaterina Lazutkina, membru al consiliului STMLK şi coproprietar al Vendor Cargo.

Produsele de construcție de mașini, produsele chimice, textilele, mașinile și componentele transportate din UE în Rusia suferă întârzieri. La graniță, conform informațiilor de luni, s-au acumulat circa 3.000 de camioane, iar dacă vorbim despre numărul total de camioane la granițele Belarusului cu țările UE – mai mult de 5.000 de camioane.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut