Scăderea tarifelor de transport maritim de containere a continuat și în ultima săptămână a lunii octombrie 2022. World Container Index, lansat pe 27 octombrie de Drewry, arată o scădere a indicelui global de 7% față de săptămâna precedentă. Aceasta este cea de-a treizeci și cincea coborâre consecutivă; față de aceeași săptămână a anului precedent scăderea este de 67%. Valoarea medie a tarifelor de transport se ridică astfel la 3.145 dolari pe unitatea de 40”, față de vârful de 10.377 dolari atins în septembrie 2021. Este, de asemenea, o valoare mai mică decât media ultimilor cinci ani, egală cu 3.747 dolari, ceea ce indică „o revenire la prețuri mai normale”, însă departe de valoarea medie din 2019, care a fost de 1.420 de dolari.

În ceea ce privește cele două rute sondate între Asia și Europa, cea dintre Shanghai și Rotterdam arată în ultima săptămână a lunii octombrie un preţ mediu de transport de 3.845 de dolari, cu o scădere săptămânală de 13% și o contracţie anuală de 73%. Transportul dintre Shanghai și Genova are o rată medie de 4.200 USD, cu 9% mai puțin decât săptămâna precedentă și cu 68% sub aceeași perioadă din 2021. La nivel global, singura cifră în creștere se referă la transportul de marfă între New York și Rotterdam (1.319 USD), cu o creștere săptămânală de 1% și anuală de 11%. Trendul săptămânal pe traseul invers rămâne neschimbat (7.284 USD), care crește însă cu 18% anual.

Pentru a reduce scăderea tarifelor de marfă, companiile de transport maritim implementează o strategie care include atât anularea călătoriilor în gol, cât și casarea navelor portcontainer. Ambele sunt menite să reducă oferta, dar nu par să prezinte niciun efect pozitiv deocamdată. În ceea ce privește casarea, explică Alphaliner, principala problemă a companiilor este că multe nave mari (între 12.000 și 24.000 TEU) sunt destul de tinere și, prin urmare, nu ar avea sens casarea. În schimb, navele portcontainer mai vechi sunt mici și, prin urmare, eliminarea lor are un impact redus.

În 2022, puține nave vor fi dezafectate, iar capacitatea totală scoasă de pe piață ar putea fi mai mică decât cea nouă care va fi lansată în următorii doi ani. Rămâne alternativa de a opri navele fără a le casa – un fenomen care a crescut în ultimele luni și care implică acum 4% din capacitatea globală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut