Costul deplasării mașinilor peste ocean este în creștere. Navele care transportă autoturisme și vehicule grele au obținut în august cele mai ridicate rate din 2008 încoace, potrivit Clarksons Research Services. Lanțurile de aprovizionare globale întinse și o redresare la nivel mondial a vânzărilor de mașini în 2021 au contribuit la o creștere a tarifelor, potrivit Torbjorn Wist, director financiar al transportatorului de vehicule Wallenius Wilhelmsen ASA, cotat la Oslo.

Criza este în fapt un ecou al evoluţiei pieței de transport maritim de containere – unde tarifele majorate cresc costul transportului de produse, de la biciclete şi jucării pentru copii, până la cafea şi alte alimente. În ceea ce priveşte sectorul auto, cel puțin o navă care transportă mașini este deja rezervată timp de trei ani la un preţ de 30.000 USD pe zi, potrivit Pareto Securities AS. Acest nivel reprezintă mai mult decât triplul ratei medii pe ultimii cinci ani pentru angajarea unei nave timp de 12 luni și ar putea fi un semn că boom-ul câștigurilor va continua. „Credem că tensiunea asupra capacităţii va continua“, a spus TorbjornWist.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut