Mii de persoane din Turcia au început să se adreseze instituțiilor specializate pentru a deveni șofer în străinătate unde viaţa pare că s-a blocat din cauza lipsei conducătorilor auto, fiind afectate sectoare precum alimentația și combustibilii. Instituțiile și organizațiile specializate în formarea șoferilor din Turcia care sunt calificate și respectă standardele internaționale pot preveni însă problemele care pot apărea în aprovizionare prin luarea măsurilor necesare în acest proces.

Directorul general TÜRK TIR, Tamer Oğuz, a spus: „Având în vedere că este nevoie de aproximativ 100.000 de șoferi de camion numai în Anglia, este posibil să se satisfacă această nevoie cu un personal calificat și cu experiență europeană.” Subliniind că există personal pregătit în domeniul transportului greu și al logisticii, care lucrează, de exemplu, între Turcia și Italia, Tamer Oğuz a spus că șoferii care lucrează în transport internaţional sunt preferați în Europa pentru că sunt de încredere, competenți şi educaţi în conformitate cu standardele internaționale. „Suntem pregătiți pentru o posibilă criză în țara noastră și în Europa, în special în Italia, cu personalul nostru experimentat și tinerii șoferi abia instruiţi în domeniul transportului greu.”

În Germania, care are cea mai mare economie din Europa, numărul șoferilor care se pensionează în fiecare an este de aproximativ 30.000, în timp ce numărul mediu al șoferilor care se urcă la volan este în jur de 15.000.

Conform calculelor, dacă această disproporție între numărul șoferilor care intră în meserie și care se pensionează nu este compensată, Germania va avea nevoie de 150.000 de șoferi de camioane în 2030. Acest tip de criză globală afectează – direct sau indirect – toate companiile din sector.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut