Stabilitatea pare să fie cuvântul care definește tendința din prima jumătate a anului 2022 pentru transportul rutier european de mărfuri. Un semnal în acest sens vine de la platforma telematică Teleroute, conform căreia ofertele de încărcături sunt cu 4% mai mici decât cele din prima jumătate a anului 2021. Pe platformă au fost publicate 33 de milioane de oferte – un număr mare având în vedere conflictul din Ucraina şi consecinţele lui, inclusiv inflaţia şi scumpirea combustibilului.

Mai exact, incertitudinea de pe continent a condiționat numărul ofertelor de marfă, dar în niciun caz nu a dus la o scădere îngrijorătoare.

În transportul național se înregistrează chiar o creștere anuală de 1%. Teleroute afirmă că ofertele de mărfuri cu origine și destinație în aceeași țară depășesc 10 milioane, iar creșterea procentuală a fost extrem de mare pe piețe deosebit de importante, precum Germania (+48%) şi Italia (+24%). De asemenea, este menționată și Franța, unde în primele șase luni ale anului, totalul ofertelor încărcate a depășit 2,5 milioane, cu 4% mai mult decât în aceeași perioadă din 2021.

Ofertele de transport de marfă la export au scăzut cu 5% față de prima jumătate din 2021, după o scădere ușoară pe unele piețe. Situația macroeconomică din Europa a jucat un rol decisiv în aceste rezultate, neexistând vreo îndoială că multe planuri au fost modificate ca urmare a conflictului din Ucraina. Mai mult, ar trebui luată în considerare și inflația care afectează în prezent majoritatea țărilor europene, deoarece a făcut ca prețurile mărfurilor să fie mai scumpe. Drept urmare, cetățenii consumă mai puțin și sunt mai puține produse de exportat. Este pentru prima dată când Germania nu are un excedent în economie, iar cifrele pentru exporturi au scăzut și pe Teleroute (-9%).

S-a înregistrat și o mică scădere, de 6%, a importurilor. Accesul la anumite rute comerciale a fost afectat, iar tot mai mulţi transportatori au optat pentru alternative în propria țară. Cu toate acestea, procentele nu sunt rele, dat fiind că piața de import a depăşit confortabil 11 milioane de oferte de mărfuri.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare