Introducerea noilor reguli ale Pachetului Mobilitate privind înregistrarea în tahograf a trecerii frontierelor țărilor UE a stârnit temeri în rândul multora că ar duce la probleme și la acumularea de vehicule în parcările de frontieră. Potrivit unui sondaj rapid realizat de grupul Chauffeursnieuws 2.0 din Olanda, intrarea în vigoare a noilor reguli, cel puțin până acum, nu a dus la probleme serioase la granițe, arată transportmedia.be.

Grupul Chauffeursnieuws 2.0 a decis să afle care este consecinţa implementării noii reguli în practică. Pentru a face acest lucru, el a realizat un sondaj rapid printre câteva sute de șoferi de camion din Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg), care trebuie să treacă cele mai aglomerate granițe din Europa, uneori de mai multe ori pe zi.

Concluzia principală a studiului a fost pozitivă – nu a existat o paralizie paneuropeană majoră. Majoritatea șoferilor care au ajuns la cele mai apropiate parcări de la granițe nu au întâmpinat blocaje notabile, iar procesul în sine de „introducere a țării” a fost relativ rapid, durând mai puțin de un minut. „Haosul anunțat de TLN s-a transformat într-o «furtună într-o ceașcă de ceai». Am intervievat șoferii din această dimineață și din primele 205 răspunsuri, niciun șofer nu a raportat probleme între Olanda, Belgia și Germania”, a spus Ashwin Kannu, președintele Chauffeursnieuws.

Cu toate acestea, nu este totul atât de roz pe cât pare la prima vedere. Mulți raportează că au ignorat noua regulă – câteva zeci de camioane au trecut fără oprire pe lângă parcarea de la graniță. Poate că, dacă toate acele mașini s-ar fi oprit pentru a respecta noua regulă, lucrurile să fi fost mult mai grave. Au fost observate opriri ale camioanelor grele și pe benzile de urgență ale autostrăzii, ceea ce, din păcate, contribuie la situații periculoase. Frânarea și accelerarea în astfel de locuri este foarte dificilă.

De asemenea, a fost semnalată și o graniță, unde situația părea negativă: tronsonul franco-belgian dintre orașele Tournai și Lille. Francezii au organizat o mare acțiune de control acolo, camioanele au fost conduse masiv în parcare, așa că procesul de „introducere a țării” a durat aproximativ 10 minute.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare