Black Friday 2021 marchează cele mai importante tendințe privind dezvoltarea comerțului online în România. Diversificarea mare a coșului de cumpărături, comenzile din aplicația de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul și creșterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendințele ediției din 2021.

Clienții au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, de la eMAG și 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul trecut, pană la 609 milioane lei.

Rezultatele confirmă principala tendință din ecommerce: diversificarea coșului de cumpărături și integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediția din acest an, clienții au adăugat în coș, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienții Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox și prin curier. „Clienții au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă și gradină, gadget-uri, cosmetice și produse de întreținere personală, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendința de a comanda orice online, în ceea ce privește modul în care folosesc ecommerce, clienții comandă în primul rând din aplicația mobilă, plătesc cu cardul online și aleg livrările predictibile la easybox”, a declarat Tudor Manea CEO eMAG.

Clienții Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday. Cea mai complexă comandă a unui client Genius a fost plasată din aplicația de mobil, plătită cu cardul online și a conținut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare în Constanța.

Comenzile de pe dispozitive mobile au însumat peste 80% din total. Numărul de produse comandate în aplicația eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare creștere din ultimii 5 ani.

Diversificarea coșului de cumpărături: peste 2,2 de milioane de produse comandate din toate categoriile, cu 27% mai mult față de anul trecut; 56,7% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, iar livrările la easybox au adunat 54,2% dintre produse alocate în localitățile în care serviciul este disponibil.

Diversitatea de anul acesta nu ar fi fost posibilă fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii au vândut 554.000 de produse, ceea ce arată potențialul acestui canal.

Top categorii de produse comandate

Televizoare și sisteme audio – 42.500

Produse pentru casă și îngrijirea case – 230.000

Electrocasnice mici – 114.000

Fashion – 110.300

Băuturi alcoolice și cafea – 187.000

Smartphone-uri și smartwatch-uri – 66.000

Beauty și îngrijire personală – 287.000

Jucării – 92.000

Produse de protecție și echipamente medicale – 43.000

Frigidere și mașini de spălat – 33.000

Produse speciale de Black Friday 2021

Automobile – 11

Ceasuri și bijuterii – 126

Aur și monede – 4.588 grame

Imobiliare – 27 comenzi

Servicii telefonie – 821

Servicii medicale – 1.059

Pachete turistice – 1.370 nopți de cazare

Transport – 934 comenzi

Carburant – 80.000 litri

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut