Alături de pandemia de Covid-19, şi criza politică din Taiwan ar putea încetini transportul maritim între Asia și Europa, crescând și mai mult congestia din porturi. În centrul crizei se află vizita la Taipei a președintelui Camerei SUA, Nancy Pelosi, care a provocat un vast exercițiu militar chinez în jurul insulei, început în 3 august 2022. În timpul exercițiului, care e așteptat să dureze 4 zile, au fost lansate și rachete, iar Beijingul a sfătuit navele și avioanele să nu navigheze în zonă.

Acest sfat a fost ascultat de unii armatori, care şi-au împiedicat navele să treacă prin strâmtoarea care desparte continentul de Taiwan, ocolind insula spre est, chiar dacă asta le întârzie călătoria cu cel puțin trei zile. Situația s-ar putea agrava şi mai mult odată cu sosirea unui taifun în zona Shenzhen. Tensiunea din Taiwan ar putea continua să se agraveze, cu consecințe grave pentru navigație și, eventual, creșterea costurilor de asigurare, în cazul în care zona ar fi declarată în pericol de război.

Strâmtoarea Taiwan este una dintre cele mai aglomerate din lume și este cheia comerțului intern din Asia și între Asia și Europa. Potrivit agenției Bloomberg, 88% dintre navele mari de containere au trecut de strâmtoare, iar 256 de nave sunt staționare în apele teritoriale ale Taiwanului, inclusiv nave portcontainer, petroliere și vrachiere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut