Regimul de sancțiuni pentru combaterea întârzierii plăților în sectorul transportului rutier din Spania, aprobat la sfârșitul lui 2021, a îmbunătățit substanțial situația plăţilor către transportatori.

Astfel, în luna februarie, acestea s-au situat la o medie de 71 de zile, sub lunile precedente și sub media anuală pe 2022, care era de 74 de zile, după cum arată Observatorul Permanent al plăților în sectorul transportului rutier, pe care FENADISMER continuă să îl pregătească lunar în colaborare cu Fundația Quijote. La această îmbunătățire contribuie și acțiunile de inspecție desfășurate de Ministerul Transporturilor și Comunitățile Autonome, întrucât termenele de plată au fost incluse între acțiunile prioritare în Planul Național de Inspecție a Transporturilor pe anul curent.

Procentul firmelor de expediţii şi de intermediere care nu respectă legislația privind plata a scăzut la 53%, din care 43% au depăşit 90 de zile, iar 13% 120 de zile. În ceea ce privește mijloacele de plată utilizate cel mai frecvent la plata serviciilor de transport, acestea continuă să fie, în ordine, transferul (69%), urmat de confirmare (27%), bilet la ordin (4%) și cec (<1%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut