În luna martie, termenul mediu de plată în transportul spaniol a fost de 69 de zile, ceea ce consolidează faptul că termenele de plată în transport continuă trendul descendent început cu luni în urmă, potrivit FENADISMER.

Față de termenul mediu de plată de 83 de zile în sectorul transporturilor în 2021 și de 74 de zile în 2022, în martie 2023 termenul mediu de 69 de zile este cu un pas mai aproape de termenul legal de 60 de zile de la prestarea serviciului.

Aprobarea regimului de penalități pentru întârzierea plății în transporturi la sfârșitul anului 2021, împreună cu acțiunile Inspectoratului Transporturilor din Spania, care are printre obiectivele prioritare în Planul de inspecție 2023 lupta împotriva întârzierii plăților, dau acum roade, și, deși cu o mică revenire între ele, tendința de câteva luni este descendentă în perioada medie de plată.

În plus, pentru prima dată de când FENADISMER a creat Observatorul lunar al delincvențelor și termenelor de plată în sectorul transporturilor, împreună cu Fundația pentru transport El Quijote, majoritatea clienților transportatorilor au plătit în termen. 48% dintre expeditori au plătit după termen, la mai mult de 60 de zile, din care 43% au depăşit 90 de zile și 13% au plătit în mai mult de 120 de zile.

Mijloacele de plată preferate rămân aceleași ca în lunile precedente: transfer (67%), urmat de confirmare (28%), bilet la ordin (5%) și cec (<1%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut