Datele obținute de la Observatorul lunar pe care Fenadismer îl publică în colaborare cu Fundación el Quijote para el Transporte, privind termenele de plată şi întârzierea plăților în transportul din Spania, arată o ușoară creștere a termenelor de plată de până la 70 de zile, în medie, în sectorul transporturilor.
Datele corespunzătoare lunii mai reflectă o ușoară creștere a termenelor de plată către transportatori de la 67 de zile în aprilie, până la 70 de zile, în medie. În martie, termenul mediu de plată a fost de 69 de zile dar, nu cu mult timp în urmă, fusese şi de peste 80 de zile. Practic, deşi termenul de plată este mai mare acum faţă de luna anterioară, acesta se menţine încă la un nivel inferior celui de la începutul anului (75 de zile).
Însă 50% dintre expeditori sau intermediari depăşesc în continuare termenul legal de 60 de zile de la prestarea serviciului de transport. Și, ceea ce este mai grav, 22% dintre aceştia depăşesc 120 de zile (cu 1 p.p. mai puțin decât în luna precedentă), 27% achită la un termen cuprins între 90 și 120 de zile și 51% la mai puțin de 90 de zile.
În ceea ce privește mijloacele folosite cel mai frecvent la plata serviciilor de transport, acestea continuă să fie transferul (70%), urmat de confirmare (25%), bilet la ordin (4%) și cec (<1%).
Ministerul Transporturilor din Spania va publica în următoarele zile lista firmelor delincvente care au fost sancționate definitiv cu respectarea prevederilor Legii 13/2021, care a aprobat regimul de sancționare menționat.