În Spania, termenele de plată în transport au crescut ușor în august și au ajuns la o medie de 66 de zile, după câteva luni de scădere continuă a acestora. Între timp, Fenadismer speră că Directiva privind condițiile de plată care era în curs de procesare în Europa înainte de alegeri să fie reluată în curând și să protejeze toate întreprinderile mici și mijlocii europene.
Comparativ cu termenul mediu de plată de 64 de zile din iulie, luna august s-a încheiat cu o uşoară creştere a perioadei de plată şi s-a situat la 66 de zile, peste perioada legală de plată de 60 de zile.
Transportul spaniol are norocul să aibă un barem de penalități pentru întârzierea plății, ceea ce a redus cu adevărat perioada de plată, care a fost, în medie, cu mult peste 80 de zile în urmă cu doar doi ani. Clienții transportatorilor au aflat că neplata la timp poate avea consecințe mai grave decât beneficiile acestei întârzieri.
Celelalte sectoare de activitate nu au un barem de penalități pentru întârzierea plăților, iar media este mult peste 70 de zile.
Potrivit datelor obținute de la Observatorul Delincvenței, întocmite lunar de Fundația El Quijote împreună cu Fenadismer, în august, 54% dintre firme nu au respectat termenele de plată, deși în 74% din cazuri nerespectarea a fost ușoară (nu a depășit 90 de zile). Alţi 11% dintre clienți au plătit mai mult de 120 de zile.
Modalităţile de plată preferate de expeditori pentru plata serviciilor de transport sunt: transfer (65%), confirmare (29%), bilet la ordin (5%) și cec (<1%).
Europa era, de asemenea, în proces de a legifera nu numai o perioadă de plată mai echitabilă pentru companiile mici și mijlocii, ci și de a stabili o scară de sancțiuni pentru părțile neconforme şi pentru toate activitățile economice.
Prelucrarea acestei Directive a fost suspendată din cauza alegerilor. Acum,
Fenadismer a aflat că președinția maghiară a UE este interesată să continue procesarea regulamentului și este de așteptat să se reia luna aceasta.