Termenele medii de plată în transportul spaniol au fost reduse în luna iunie, situându-se la 74 de zile. Este o îmbunătățire față de lunile precedente, dar media este încă departe de obiectivul de 60 de zile, conform legii.

Potrivit datelor Observatorului Permanent al creditelor neperformante și al termenelor de plată în transport pe care FENADISMER le colectează lunar în colaborare cu Fundația pentru Transporturi El Quijote, termenele de plată au fost ușor reduse în luna iunie și s-au situat în medie la 74 de zile. „Este o veste bună, din moment ce tendința ascendentă a lunilor anterioare a fost întreruptă, dar nu este suficient de bună, întrucât întârzierea plății în transport este sancționată din octombrie 2021 cu amenzi care pot ajunge la 6.000 de euro, și chiar la 30.000 de euro, pentru expeditorii care nu se conformează. Chiar și așa, termenul mediu de plată este în continuare mult mai mare decât termenul legal de 60 de zile”, se arată în raport.

Însă un procent de 61% continuă să încalce legea și să plătească după o perioadă prelungită. Dintre aceste companii, 42% plătesc la un interval de peste 90 de zile și, mai grav, 16% plătesc după o perioadă de 120 de zile.

Întrucât nu este suficient să existe un regim de sancţiuni pentru întârzierea plății în transport, dacă transportatorii înșiși nu semnalează aceste abuzuri ale expeditorilor, din motive evidente, soluția, potrivit Federației, este ca Serviciile de Inspecție a Transporturilor să acționeze activ și hotărât împotriva acestei practici abuzive a clienților transportatorilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare