Există o mulțime de provocări pentru companiile mici și mijlocii de transport în această perioadă de creștere a prețurilor la energie și inflație. Multe companii se confruntă cu probleme privind lichiditatea, iar acest lucru se agravează atunci când se confruntă cu solicitări de prelungire a termenelor de plată. Deja acest lucru se reflectă, printre altele, într-un număr record de falimente.

O nouă analiză a principalei organizații daneze de afaceri pentru lucrătorii independenți și IMM, SMEdenmark, arată că, în situația actuală, activele lichide ale companiilor s-au micșorat. Lichiditatea e sub presiune, printre altele, din cauza faptului că multe companii mari și mulţi clienți cer acum termene de plată mai lungi.

Analiza mai arată că aproape de două ori mai multe companii au înregistrat termene de plată mai lungi în ultimele trei luni, comparativ cu anul trecut. În același timp, în ultimele trei luni, una din cinci companii mici și mijlocii a suferit întârzieri de plată din partea clienților, un număr de două ori mai mare decât anul trecut.

Potrivit directorului general al SMEdenmark, Jakob Brandt, multe companii se află în prezent într-o situație în care lichiditatea trebuie să fie suficientă pentru a acoperi creșterea costurilor. „Este problematic atunci când termenele de plată sunt prelungite”, subliniază el și adaugă, potrivit publicaţiei daneze Transportmagasinet, că ar trebui să se stabilească prin lege ca termenul de plată să poată fi de maximum 30 de zile. „Cele 30 de zile sunt deja o cerință legală pentru clienții publici și vor fi ușor de extins pentru a se aplica și între companiile private. Nu este corect ca furnizorii mai mici să accepte să aștepte luni de zile când au livrat mărfurile unui client mare. Și, de obicei, este mai costisitor pentru întreprinderile mici să împrumute de la bancă decât pentru cele mari, așa că termenele lungi de plată sunt o povară vizibilă pentru cele mici”, subliniază Jakob Brandt.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare