Compania germană CargoBeamer, care a inventat sistemul cu același nume pentru încărcarea semiremorcilor pe trenuri fără macarale, și-a deschis primul terminal intermodal pe 12 iulie 2021. A făcut acest lucru în portul Calais, pentru a înlesni transportul rutier-feroviar combinat (prin Eurotunnel) sau rutier-maritim, pe feriboturi, către Marea Britanie. Primul serviciu activ face legătura între aeroport și Perpignan, orașul francez de lângă granița cu Spania, cu patru călătorii pe săptămână (începând cu 17 iulie). Această primă rută permite relansarea unităților de marfă către Peninsula Iberică.

Tracțiunea feroviară Calais-Perpignan este încredințată Euro Cargo Rail, sucursala franceză a DB Cargo, care operează trenuri cu 36 de locuri pentru semiremorci, alcătuite din 24 de vagoane speciale CargoBeamer și șase vagoane duble convenționale. În faza inițială, Calais poate gestiona șase perechi de trenuri pe zi, cu o manevrabilitate maximă de 432 de semiremorci, dar din 2023 această capacitate se va dubla.

Hans-Jürgen Weidemann, CEO și fondator al CargoBeamer, explică: „Vedem această locaţie ca fiind începutul unei rețele paneuropene de terminale și rute intermodale, în care Calais va fi coloana vertebrală. De aici, intenționăm să stabilim legături feroviare cu sudul, centrul și estul Europei.” Deschiderea terminalului Calais are legătură şi cu Italia, unde CargoBeamer deţine un spațiu în terminalul Domodossola Domo2. Compania germană a anunțat că primele trenuri între Calais și Domodossola vor pleca în ultimul trimestru al lui 2021

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare