Plata automată a realimentării camionului la pompă este obiectivul proiectului pilot demarat în unele stații de servicii din Stuttgart de către Mercedes-Benz și Shell, folosind vehicule Actros echipate cu sistemele telematice Truck-ID și Truck Wallet. În mod concret, este vorba despre un card de combustibil digital care permite plata automată și de la distanță a realimentării, prin intermediul API Shell SmartPay. Sistemul îi permite camionului care se apropie de pompă să se autentifice, să activeze pompa și, în cele din urmă, să plătească motorina alimentată. Acest sistem are două avantaje: accelerarea operațiunilor și combaterea fraudei la achiziția de combustibil prin eliminarea cardului de credit fizic.

Truck-ID este utilizat ca un fel de carte de identitate telematică pentru autentificarea vehiculului, atribuind realimentarea în mod unic maşinii respective, cu semnătura sa digitală. Datele culese de la camioane de către pompă sunt transmise prin intermediul API Shell SmartPay care funcţionează ca un card de credit, în timp ce Truck Wallet gestionează aplicațiile care accesează Truck-ID. Pentru a activa acest sistem, se integrează software-ul pe orice Mercedes Actros standard. Sistemul pompei de combustibil se activează numai dacă există o corespondență între poziția GPS a vehiculului și cea a stației de alimentare.

Aprovizionarea cu combustibil trebuie făcută întotdeauna de către șofer, cel puțin în facilitățile cu autoservire, însă acest sistem îl împiedică să meargă de două ori la casierie. Companiile de transport ar reduce munca administrativă implicată în gestionarea cardurilor de credit fizice și riscul ca acestea să fie furate. Frauda de acest tip a costat în total milioane de euro pe an transportul rutier.

Mercedes-Benz și Shell au început aceste teste pilot în condiții de laborator în 2019 și acum au demarat testarea reală la Stuttgart, în unele stații de servicii Actros și Shell. „După finalizarea testelor suplimentare, ne vom concentra pe transferul tehnologiei în producția de serie. Scopul nostru este de a stabili Truck Wallet și Truck-ID ca bază pentru o gamă largă de servicii digitale“, explică Helge Königs, șeful Truck-ID și Truck Wallet Project la Daimler Trucks.

În viitor, va fi posibilă integrarea acestei plăți electronice într-un sistem de gestionare mai larg, care, de exemplu, îi va permite managerului flotei să îndrume fiecare șofer să realimenteze la momentul și la distribuitorul pe care îl consideră cel mai potrivit. De asemenea, Truck Wallet va putea comunica în timp real către sediul companiei cantitatea de combustibil alimentată în rezervor și costul acestuia, precum și nivelul de motorină.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare