Din iunie 2021 până acum, DHL Freight a testat utilizarea bio-LNG furnizat de Shell pe trei camioane pentru deservirea clientului Grundfos. În primele cinci luni ale proiectului pilot, un total de 87 de tone de CO2 au fost economisite prin trecerea la bio-LNG. Această reducere corespunde emisiilor unui camion diesel care parcurge peste 89.900 km și reprezintă o economie de CO2 de 85% în comparație cu un motor diesel tradițional.

„În prezent, industria logisticii este responsabilă pentru circa 11% din emisiile globale de CO2. Deci, pentru a face față schimbărilor climatice, sectorul transporturilor are nevoie de o decarbonizare reală. Pentru DHL Freight, soluțiile durabile de combustibil reprezintă o pârghie importantă pentru a schimba mixul de combustibil și a reduce emisiile de carbon în transportul rutier”, a declarat Uwe Brinks, CEO DHL Freight. „Prin investiții în combustibili durabili, dar și în reînnoirea flotei, modernizarea motoarelor și proiecte de eficiență, reducem impactul negativ asupra mediului al lanțului de aprovizionare.”

Prin utilizarea combustibilului alternativ, transporturile între unitățile de producție Grundfos din Bjerringbro (Danemarca) și Longeville-Les-Saint-Avold (Franța) vor fi mai sustenabile. Oferind alternative verzi, compania face încă un pas către un transport rutier mai curat, în conformitate cu Foaia de parcurs pentru sustenabilitate 2030 a DHL. „Angajamentul față de sustenabilitate și ambițiile aferente sunt ancorate în întregul lanț valoric și lucrăm îndeaproape cu furnizorii și partenerii logistici pentru a ne atinge obiectivele. Dorim să reducem emisiile de CO2 cu 50% până în 2025. Prin urmare, vedem soluția de combustibil durabil propusă de DHL Freight ca un pas semnificativ în direcția corectă pentru reducerea emisiilor de CO2 din transportul rutier”, spune Stéphane Simonetta, vicepreședinte executiv și COO la Grundfos.

Biogazul folosit de Shell în acest proiect pilot este produs din deșeuri agricole, fiind rezultatul unei economii circulare durabile. Proiectul pilot va continua timp de aproximativ un an, iar reducerea emisiilor va fi alocată clientului în mod corespunzător.

Fabian Ziegler, Managing Director Shell Germania, spune: „Implementarea unor proiecte-pilot ca acesta cu clienți precum DHL nu e doar o oportunitate de a testa abordări inovatoare și de a câștiga experiență, ci și de a decarboniza în comun industria. Rezultatele de până acum indică faptul că bio-LNG poate reduce emisiile de CO2 și, astfel, poate contribui la scăderea gazelor cu efect de seră. Este o veste foarte promițătoare pentru industrie.”

Între timp, Shell își extinde în continuare gama de bio-LNG pentru a permite reduceri suplimentare ale emisiilor până la neutralitatea totală a CO2. De la începutul lui 2022, toate stațiile de alimentare Shell din Olanda vor avea la dispoziție un amestec bio-LNG. Acest lucru oferă tuturor clienților posibilitatea de a-și reduce în continuare emisiile de CO2. Din 2023, Shell intenționează să ofere bio-LNG dintr-o nouă fabrică din Parcul Energetic și Chimic Shell din Renania, pentru toate stațiile sale de alimentare din Germania. Sub rezerva eliberării în timp util a autorizațiilor necesare, societatea va începe anul acesta construcția uzinei de lichefiere. Cu o producție anuală a fabricii de 100.000 de tone de bio-LNG, industria transportului rutier ar putea reduce CO2 cu până la un milion de tone de CO2 pe an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut