Noile date oferite de Transport Intelligence (Ti) dezvăluie că piața europeană de transport rutier de marfă va pierde viteză în 2023, extinzându-se cu doar 1,1% în termeni reali, până la 389.338 milioane EUR. Creșterea inflației, criza energetică, riscul recesiunii și provocările din producție vor afecta semnificativ performanța pieței în 2023.
Ti prezice că industria transporturilor este pe cale să sufere unele schimbări. Acest lucru va fi influențat în principal de inflație, care va reduce consumul și, astfel, va reduce nevoile de transport. Este important, însă, că acest lucru nu înseamnă că valoarea serviciilor de transport europene va începe să scadă. Dimpotrivă, industria va continua să crească, dar va fi o creștere cu adevărat mică, de câteva ori mai mică decât în anii precedenți.
În medie, pentru întregul continent, Ti prezice o creștere cu 1,1% a transportului rutier de marfă. Desigur, unele țări se vor descurca mai bine, altele mai rău, iar această diviziune a fost inclusă și în raport. Acesta a indicat că vor fi înregistrate creșteri deosebit de mari în Irlanda (5,2%), Croația (4,2%), România (3,8%) și Bulgaria (3,5%). Pe de altă parte, sunt așteptate creșteri minime pentru Germania (0,6%), Italia (0,3%) și Marea Britanie (0,3%). În plus, există și o „oaie neagră” pe listă, și anume Suedia. Acolo, valoarea serviciilor de transport poate chiar să se micșoreze, în intervalul de 0,5%.
În ceea ce privește proiecțiile pe termen mediu, până în 2026, raportul prevede că va continua o creștere foarte lentă. Valoarea serviciilor de transport este de așteptat să crească doar cu 2,4%. În plus, Ti a subliniat că transportul internațional va depăși transportul local în următorii câțiva ani.