În ultima perioadă, presa a dezvăluit că Uber are în vedere vânzarea Uber Freight, scrie Transport intelligence. De exemplu, Bloomberg a raportat că Uber studiază dacă să supună Uber Freight unei vânzări comerciale sau să o coteze la bursă. O sursă citată de Bloomberg a declarat că o Ofertă Publică Inițială (IPO) – deci o cotare la bursă – ar fi soluţia cea mai probabilă.

Uber Freight a primit două investiții mari în ultimii ani: cea a Greenbriar Equity, de 500 de milioane de dolari, în octombrie 2020, Uber fiind evaluată la 3,3 miliarde de dolari pentru tranzacție, şi cea de 550 de milioane de dolari de la Abu Dhabi Growth Fund, D1 Capital și GCM Grosvenor, fără nicio valoare disponibilă.

Uber și-a lansat divizia de transport de marfă în 2017. În 2020, compania și-a vândut afacerea europeană de marfă către sennder GmbH, pentru 77 milioane USD. Atunci, sennder și Uber au încheiat un acord strategic pentru a oferi servicii de logistică de marfă în SUA, Canada și Europa.

În 2022, Uber Freight a generat venituri de 6.947 de milioane de dolari, în creștere față de 2.132 de milioane de dolari în 2021, în principal datorită achiziției Transplace. Uber Freight a înregistrat pragul de echilibru în 2022, un rezultat ușor îmbunătățit faţă de 2021.

Potrivit analizei Transport intelligence, din cauza presiunilor economice din industrie, compania se poate confrunta cu o scădere a activității sale. În apelul privind veniturile din T4, directorul financiar al Uber, Nelson Chai, avertizase că Uber Freight va avea dificultăți în urma unei scăderi ciclice a afacerii. În T4 2021, veniturile din transportul de marfă au scăzut cu 12% de la an la an. „Uber Freight nu a oferit profitabilitate pentru că operează într-un peisaj competitiv cu o serie de companii tradiționale de transport mai mari, ca CH Robinson și DHL și anumite platforme de expediere. De asemenea, Uber Freight a anunțat în ianuarie 2023 că va concedia 3% din forța de muncă (150 de angajați), invocând situaţia dificilă de pe piața de logistică. La fel ca alte companii, Uber Freight accelerase angajările în 2022, așteptându-se la o realitate economică diferită. Ca urmare, o IPO poate fi o cale mai bună de urmat decât o vânzăre comercială într-o industrie care se confruntă cu dificultăţi”, mai scriu analiştii Ti.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut