După cum relatează Transport intelligence (Ti), FedEx are în vedere vânzarea afacerii sale de transport rutier FedEx Freight, după ce a obținut rezultate anuale stabile.

În timp ce rezultatele anuale recent lansate nu au fost deloc spectaculoase, FedEx a înregistrat o creștere a venitului net cu 360 de milioane de dolari, la 4,33 miliarde de dolari, în ciuda veniturilor care au scăzut cu 2,7%. Venitul din exploatare a fost semnificativ mai mare, cu 13%, la 5,56 miliarde de dolari, cu marje în creștere de la 5,4% în exercițiul financiar 2023 la 6,3% în anul financiar 2024.

Percepția este că inițiativa de control al costurilor DRIVE a generat cheltuieli generale mai mici și o mai bună utilizare a activelor la care viza, lucru susținut de reducerile continue de locuri de muncă din ultimul an. Afacerile FedEx Express au fost dificile, cu scăderi susținute de o singură cifră a volumelor în afacerile Domestic Express din SUA, însă volumele din afacerea „International” Express au fost puternice, volumele zilnice pentru perioada martie-mai au crescut între 7-9%. FedEx a reușit să mărească „randamentul” din activitățile Express, rezultând venituri constante. Performanța FedEx Ground a fost mai bună – veniturile în creștere cu 2% ajutate de volumele B2B, în timp ce FedEx Freight a înregistrat venituri în creștere cu 2%. Cu toate acestea, veniturile operaționale la FedEx Express au scăzut cu 18%, lucru pe care FedEx l-a pus pe seama prețurilor mai scăzute în afacerile „Internaționale”. FedEx Ground și FedEx Freight au înregistrat venituri din exploatare mai mari cu 13%.

Discutând aceste rezultate, conducerea a subliniat o perspectivă pentru 2025 de „creștere procentuală a veniturilor de la o singură cifră de la o cifră mică până la mijlocie”, cu accent pe optimizarea continuă a activelor. „Conducerea FedEx și Consiliul de Administrație efectuează o evaluare a rolului FedEx Freight în structura portofoliului companiei și potențialii pași pentru a debloca în continuare valoarea sustenabilă pentru acționari”. Acest lucru pare să însemne, în opinia analiştilor Ti, că ar căuta să vândă FedEx Freight.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut