Noile date publicate de Transport intelligence (Ti) arată că piața globală a logisticii contractuale a crescut cu doar 2,9% în 2022 – cea mai lentă rată de creștere din 2014 (în contracției din 2020), însă este de așteptat ca anul acesta să înregistreze o rată de creștere îmbunătățită, de 3,8%, condusă de Asia Pacific. Până în 2027, se estimează că piața globală va crește cu un CAGR de 4,1%, atingând o valoare de 335.056,8 milioane EUR.

Piața logisticii a trecut prin trei ani extraordinari de la începutul pandemiei. Perturbările din lanțurile globale de aprovizionare au forțat companiile să se adapteze rapid.

2022 a adus un mediu de operare provocator pentru furnizorii de logistică contractuală, caracterizat prin inflație ridicată și cerere scăzută. Companiile au atenuat în mare măsură problemele inflaționiste prin contracte de operare cu costuri transparente şi creșteri ce puteau fi transmise direct clienților. Iar prin împingerea creşterii prețurilor către clienți, companiile de logistică contractuală şi-au menținut în mare parte marjele într-un mediu economic dificil.

Piața globală a logisticii contractuale este de așteptat să înregistreze un ritm ușor mai rapid de creștere în 2023, în termeni reali cu 3,8%, până la o valoare de 284.458,1 milioane EUR.

Potrivit FMI, activitatea din economia mondială a dat semne incipiente de stabilizare la începutul lui 2023, după șocurile nefavorabile de anul trecut, în urma unor condiții interne mai puternice decât se anticipase spre sfârșitul lui 2022. Cu toate acestea, odată cu creșterea recentă a volatilității pieței financiare și cu multiplii indicatori care indică direcții diferite, incertitudinea privind redresarea economică globală rămâne ridicată. Inflația va rămâne un factor puternic, astfel că se așteaptă o încetinire a creșterii comerțului la 1,7% în 2023, după o scădere în T4 2022.

Creșterea pieței globale de logistică contractuală este de așteptat să fie determinată în principal de piața din Asia Pacific, care se estimează că va crește cu 7,8% în 2023. Dinamismul Asiei va fi determinat în principal de redresarea Chinei și de creșterea rezistentă în India, în timp ce creșterea din restul Asiei este de așteptat să atingă nivelul minim în 2023.

Se așteaptă ca regiunea MENA să crească în același ritm cu piața globală (3,8%), determinată de câștigurile extraordinare generate de cererea globală puternică de energie și prețurile ridicate ale petrolului și gazelor, care au permis conducătorilor Arabiei Saudite și EAU să investească în planurile naționale de dezvoltare economică.

Cu toate acestea, balanța riscurilor la adresa perspectivelor regiunii este puternic ponderată în declin în anul următor, ceea ce reflectă diferite șocuri globale și regionale care ar putea submina creșterea și stabilitatea economică, coeziunea socială și securitatea, cu o creștere neuniformă în întreaga regiune. Ca atare, ratele de creștere a regiunii în 2023 sunt semnificativ mai lente decât cele din 2022.

Toate celelalte regiuni vor avea o creștere mai lentă decât media globală, determinată de inflația în curs și de propagarea recesiunii economice din a doua jumătate a lui 2022, precum și de războiul din Ucraina.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut