Cei mai mari zece jucători din transportul rutier european dețin abia o cotă de piață de 10%, după cum reiese din analiza European Road Freight Report, realizată de analistul britanic Transport intelligence (Ti). Este interesant însă că, în fruntea clasamentului, se află două companii germane de stat, iar întregul top cinci este dominat de companii care au flote proprii relativ mici. 

Potrivit raportului citat de Nieuwsblad Transport, transportul rutier din UE este una dintre cele mai fragmentate industrii de pe continent, în ciuda consolidării marilor expeditori de marfă în ultimii ani. Aici operează aproximativ 570.000 de transportatori rutieri, din care până la 80% sunt companii mici, adesea chiar și întreprinderi individuale. Cu toate acestea, cele mai mari companii, care se află în primele zece ca număr de comenzi de transport, dețin doar 10% din piața de transport. Următorii zece, de pe locurile 11 – 20, adaugă doar aproximativ 3% la cota de piață, potrivit analiştilor britanici.

Primul loc a fost ocupat de DB Schenker, cu 1,7% din comenzile de transport din Europa. Pe locul secund s-a situat DHL Freight, compania de transport a oficiului poștal de stat german, care primește 1,2% din comenzile din industrie. În continuare, potrivit Ti, se clasează firma Dachser, tot germană, dar privată, și compania daneză DSV, ambele cu o cotă de piață cu puţin peste 1%. Elvețianul Kuehne + Nagel s-a clasat pe locul al cincilea, cu o cotă de piață de 0,9%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut