Un jucător surpriză se pregătește să intre în spațiul comerțului electronic: TikTok. Adoptat pe scară largă de publicul mai tânăr pentru videoclipurile distractive de pe platforma sa, TikTok recrutează manageri în SUA pentru a demara o operațiune de fulfillment nu numai pentru SUA, ci și la nivel global. TikTok caută pe cineva care să gestioneze un program de retururi gratuite şi care să planifice inventarul, pe cineva care să creeze un centru de livrare și un candidat care să aibă sarcina de a construi o rețea globală de depozitare.

Platforma online, care are un canal de vânzări online numit TikTok Shop, are în mod clar ambiții comerciale puternice pe care dorește să le susțină cu un serviciu de fulfillment, notează The Loadstar.

Potrivit unui raport al Financial Times, compania explorează o funcție de cumpărături live în SUA care ar putea servi drept instrument de recomandare de produse pentru creatori pe platforma sa. Rick Watson, fondator și CEO al RMW Commerce Consulting, a declarat că TikTok a urmat probabil exemplul platformei Alibaba din China în ceea ce privește modul în care o piață populară poate ajuta mărcile sale să gestioneze cererea promoțională. „Dacă un creator câștigă popularitate mare pe o platformă, există posibilitatea de a monetiza acest lucru prin crearea de produse de marcă printr-o înțelegere cu un producător”, a explicat el.

Și piața pare promițătoare. „Comerțul social”, așa cum sunt cunoscute cumpărăturile pe site-urile de socializare, este o piață de 37 de miliarde de dolari în SUA, iar Insider Intelligence estimează că aproximativ 23,7 milioane de consumatori americani vor face cel puțin o achiziție prin TikTok în acest an – fie direct, fie prin linkuri afiliate.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca TikTok să-și construiască propriile depozite și să alcătuiască flote de camioane și avioane, crede Watson, cel puțin nu pe termen scurt. El se așteaptă ca mai degrabă să încheie parteneriate pentru rețeaua de depozite, transportatori și furnizori de servicii de la terți.

Un astfel de partener ar putea fi Shopify, cu care TikTok a încheiat un acord în august anul trecut și care și-a intensificat mișcările în acest an pentru a-și construi propria rețea de centre de fulfillment.

Rick Watson nu se așteaptă ca „Fulfilment by TikTok Shop” să ajungă pe piață în acest an. Acesta va lansa probabil operațiuni în 2023 sau 2024, a spus el.

Proprietarii YouTube și Facebook, care domină astăzi comerțul social în SUA, ar trebui să aibă puțin timp de respiro înainte ca un nou concurent să apară în piaţă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut