Platforma TimoCom a raportat o cerere solidă pentru transport rutier în Europa în cel de-al treilea trimestru din 2024, chiar și în condițiile unei economii în recesiune. Cererea a rămas stabilă (-0,1%) comparativ cu trimestrul precedent, în timp ce capacitatea de marfă a continuat să scadă, reflectând un dezechilibru între ofertă și cerere.

În Germania, cererea de transport a scăzut cu 11% față de trimestrul anterior, dar este cu 66% mai mare față de aceeași perioadă din 2023, în pofida slăbiciunii economice. În schimb, Polonia se remarcă printr-o creștere economică robustă, cu o prognoză de 2,8% pentru 2024, stimulând comerțul și cererea de transport pe rutele internaționale.

TimoCom subliniază că deficitul de capacitate din sectorul camioanelor, cauzat de falimente și reduceri de flotă, a contribuit la menținerea cererii ridicate. Ofertele de vehicule au scăzut cu 8% față de anul anterior, iar prețurile medii pentru transport pe rutele europene au crescut semnificativ, ajungând la valori de până la 1,91 euro pe kilometru.

Se estimează, potrivit Trasporto Europa, că cererea va rămâne puternică până la finalul anului, cu o presiune accentuată asupra capacității disponibile, în special în perioada sărbătorilor de Crăciun. Din cauza lipsei de capacitate, raportul încărcare-spațiu pe vehicule este de așteptat să fie în medie în jurul valorii de 78:22 în octombrie și nu va scădea sub 70:30 până în decembrie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut