În pofida impunerii unor anumite măsuri pentru combaterea pandemiei de coronavirus, barometrul de transport al Timocom arată o creștere generală a ofertelor de transport de marfă în ultimul trimestru din 2021.

În comparație cu trimestrul precedent, în perioada octombrie-decembrie 2021 a fost înregistrată o creştere cu 9% a mărfurilor postate pe platforma Timocom, notează verkehrsrundschau.de. Noiembrie și decembrie, în special, au fost din nou luni foarte puternice pentru expeditorii de marfă și companiile de transport din întreaga Europă datorită afacerilor de dinainte de Crăciun: volumul de marfă oferit pe piața spot în noiembrie a crescut cu 88% față de anul precedent. În decembrie, intrările de marfă au crescut cu 52% față de aceeași lună din 2020.

În timp ce ofertele de transport de marfă au scăzut cu 10% în octombrie față de luna precedentă, piața de transport și-a revenit din nou în noiembrie și a crescut cu 8%, scrie Timocom. În ciuda aplatizării din nou cu minus cinci procente în decembrie, rezultatuleste pozitiv.

Potrivit Timocom, o creștere totală de 51% a ofertelor de transport de marfă a fost generată în țările din Europa, comparativ cu trimestrul al patrulea din 2020. Dezvoltarea constantă a cererii ar trebui văzută ca un semnal pentru o redresare economică. Blocajele de livrare pentru produsele preliminare și materiile prime s-au înrăutățit și au atenuat starea de spirit în industrie și retail. Totuși, potrivit operatorului bursei, nevoia de transport a fost la un nivel ridicat în trimestrul al patrulea din 2021.

În ansamblu, redresarea transportului rutier european de marfă, care a început în a doua jumătate a lui 2020, a progresat în 2021, remarcă Timocom. Ca urmare a pandemiei, dar şi din cauza penuriei de şoferi din Europa, anul trecut a fost caracterizat mai ales de blocaje de capacitate și de livrare. La aceasta s-a adăugat inflația și creșterea costurilor pentru materiile prime și combustibil. Cu toate acestea, Gunnar Gburek, expert în logistică și șeful Business Affairs la Timocom, nu vede siguranța aprovizionării în pericol, deşi ar putea exista noi întârzieri de livrare în toată Europa. „În transportul rutier de mărfuri, transporturile speciale în special, cum ar fi cel frigorific, nu vor fi întotdeauna disponibile în scurt timp. În ceea ce priveşte transporturile standard, există mai multe șanse de a găsi ceva pe piața spot”, e de părere acesta.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut