După vârful anual din mai, în iunie s-a înregistrat o ușoară scădere a ofertelor de marfă. În ciuda economiei slabe și a provocărilor economice din Europa, cifrele ofertei de marfă au crescut în cel de-al doilea trimestru al anului. Pe piața TimoCom, intrările de marfă au fost semnificativ peste valorile anului precedent.

După cum relatează Logistik Express, în toată Europa, au fost generate de două ori mai multe oferte de transport de marfă decât în aceeași perioadă din 2023 (+101%) și cu 53% mai mult decât în T1 2024. Ca și în anul precedent, mai a înregistrat valori de vârf pentru volumele de marfă (+112% față de 2023) și un nou maxim anual cu o pondere medie a transportului de marfă de 81%.

Numărul ofertelor de marfă în transportul intern din Germania în T2, potrivit TimoCom, a fost cu 66% mai mare decât în același trimestru din 2023. Comparativ cu primul trimestru, numărul ofertelor din Germania a crescut cu două treimi.

„Prețurile oferite la bursele de marfă sunt, de obicei, mai profitabile decât condițiile convenite ferm”, explică Gunnar Gburek, șeful Business Affairs la TimoCom. „Transportatorii adesea nu sunt pregătiți să le ofere clienților mai multă capacitate la prețuri de transport relativ mici. De aceea, mulți clienți încep să ofere comenzi de transport deschise la bursele de marfă.”

Lipsa șoferilor și creșterea numărului de falimente contribuie la blocajele de capacitate pe piața transporturilor. Pe piața TimoCom, după o scădere cu 28% a ofertelor de spațiu de încărcare în T1 2024, în T2 2024 a fost închiriată o capacitate de camioane cu 3% mai mică decât în 2023.

În Germania, prețurile în T2 2024 au fost între 1,61 €/km și 1,83 €/km în medie/săptămână. Prețul mediu în trimestrul al doilea a fost cu 13,9% mai mare decât prețul cerut în același trimestru al anului precedent. În schimb, sugestiile de prețuri ale companiilor de transport în T2 au arătat valori medii de până la 1,93 euro/km. În săptămâni cu cerere mare, prețul cerut pentru tururile în Germania a crescut semnificativ. Aceasta este o creștere de 17,4% față de 2023.

Analizând toate rutele europene, prețul mediu cotat a fost de 1,60 €/km. Sugestiile de preț pentru transportul internațional, pe de altă parte, au fost în medie de până la 1,58 €/km și, prin urmare, aproape la nivelul prețului oferit. Cele mai mari valori pentru ofertele de transport, în special din Elveția, Italia și Franța către Regatul Unit, au fost în medie între 2,34 €/km și 2,75 €/km săptămânal. Efortul suplimentar cauzat de vămuirea complicată și timpii lungi de așteptare la frontiere, precum și dificultatea de a găsi rute de întoarcere adecvate sunt motive-cheie pentru prețurile relativ ridicate.

Prognoza pentru T3 2024 presupune o scădere a cererii pe piața transporturilor. Raportul mediu dintre marfă și spațiul de încărcare disponibil este de așteptat să fie sub 70:30 în lunile de vară, în mod tradițional, mai slabe, iulie și august. Creșteri sezoniere ale ofertelor de marfă vor fi probabil din nou înregistrate abia din septembrie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut