Timpul lung de așteptare la punctele de frontieră împiedică creșterea operațiunilor de tranzit și export ale Turciei. Cozile de 25 km de camioane de la Kapikule și Hamzabeyli slăbesc oportunitățile Turciei și pretenția că logistica poate deveni semnătura ţării în aprovizionare.

Evaluând cozile de camioane de la poarta de frontieră Kapikule din ultimele zile, președintele Consiliului de administrație al Asociaţiei Expeditorilor UTIKAD, Ayşem Ulusoy, a menționat semnele de recesiune din economia globală și a declarat că oportunitățile din export și logistică ar trebui folosite mai bine. „Este inacceptabil ca exportatorii turci să nu poată răspunde cererilor în timp util din cauza cozilor de camioane de la porțile de frontieră într-un moment în care economiile globale și-au anunțat previziunile în 2023 în mod negativ și când mai ales marile economii se confruntă cu o presiune din ce în ce mai mare asupra puterii lor de cumpărare din cauza inflației ridicate.”

Președintele UTIKAD a declarat că situația din Kapikule, cea mai importantă poartă de frontieră care se deschide spre Europa prin Bulgaria, este gravă, coada ajungând la 20 de km în direcția de import. „Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (AFAD) le-a oferit ajutor alimentar şoferilor de TIR din cauza condiţiilor dificile de acolo. E inuman. Timpii de așteptare la porțile de frontieră sunt de aproximativ 90-100 de ore, iar numărul de vehicule în jur de 1.500. De asemenea, suntem îngrijorați de faptul că șoferii își părăsesc locul de muncă din cauza condițiilor tot mai dificile.”

Ayşem Ulusoy a afirmat că războiul dintre Rusia şi Ucraina a avut un impact negativ asupra preţurilor la combustibili, care tind să crească, şi că industria logistică este unul dintre sectoarele cele mai afectate de scumpirea combustibilului. „Prețul combustibilului este cel mai important element de cost în transport. Timpii de așteptare la porțile de frontieră duc la creșterea costurilor deja în creștere. Fiecare activitate de logistică în Europa este extrem de importantă pentru Turcia. Europa caută modalități de a combate creșterea costurilor energiei și scăderea producției. Suntem unul dintre cei mai importanți furnizori din Europa. Țara noastră a ieșit în prim-plan cu agilitatea de care a dat dovadă în aprovizionarea din pandemie.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut