După cum relatează Retail.ru, companiile de transport PEC, Snow Queen, Agent VED, Arneis și Asia Import Group, au analizat modul în care dificultățile legate de transferurile de bani au afectat transportul mărfurilor din China în Rusia. S-a dovedit că, la începutul lunii iunie, timpul mediu pentru transportul multimodal din China (maritim și feroviar) față de luna precedentă a crescut cu 36%, la 55-60 de zile, iar feroviar direct sa dublat, la 30 de zile.

Dificultățile de logistică financiară cu China au făcut ca navele să fie subîncărcate de la sfârșitul lunii februarie până în prima jumătate a lui aprilie. În urma scăderii importurilor, liniile maritime au început să-și reorienteze masiv flota către alte destinații. În același timp, din cauza situației din Marea Roșie și a scăderii volumelor de export din Rusia, numărul containerelor goale disponibile pentru încărcare în China a scăzut. În acest moment, companiile au rezolvat 60-70% din problemele din logistica financiară. Afacerile s-au reorientat asupra sistemelor alternative de plată, care pot accelera tranzacțiile și, de asemenea, au optimizat procedurile interne de plată. În iunie, timpul mediu pentru plățile din Rusia către China a scăzut cu aproape jumătate față de mai, la 7-10 zile. Companiile au început să livreze rapid mărfuri și a apărut o cerere crescută pentru livrare. Drept urmare, afacerea s-a confruntat cu o penurie de containere goale și de spațiu pe nave. Există, de asemenea, întârzieri în expedierea trenurilor de marfă din China, deoarece gările nu pot face față fluxului tot mai mare de mărfuri. Timpul de așteptare pentru capacitatea disponibilă poate ajunge până la două săptămâni. În urma unei creșteri a cererii la începutul lui iunie, costul mediu al transportului maritim din China către Rusia a crescut cu peste 30%, iar tarifele pentru transportul feroviar au crescut cu 40%. Pentru prima jumătate a lunii iunie, majoritatea capacităților maritime și feroviare au fost deja rezervate, astfel încât numărul cererilor de livrare auto din China este în creștere, iar perioada de tranzit a crescut cu 17% de la începutul lui iunie față de mai, la 25-29 de zile. Costul mediu de transport a crescut cu 20%, la 9.500-11.500 USD.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut