Observatorul Fenadismer privind plățile din transportul rutier din Spania relevă că în ianuarie a continuat reducerea timpilor de plată începută în luna precedentă, ajungând la o medie de 66 de zile. Această cifră se apropie de limita maximă legală, de 60 de zile.

Fenadismer observă că respectarea termenelor de plată s-a îmbunătățit considerabil, 66% dintre companii depășind ușor limita legală de 60 de zile. În schimb, doar 11% au depășit 120 de zile de plată, un procent semnificativ mai mic decât anul precedent, când rata depășea 20%. În ceea ce privește modalitățile de plată, predomină transferul bancar, cu 67%.

La începutul lunii martie, Ministerul Transporturilor a publicat cea mai recentă listă a clienților sancționați pentru neplată, care cuprinde peste 400 de nume. Unele companii au primit amenzi de peste 125.000 de euro, potrivit Trasporto Europa. Companiile implicate aparțin diverselor sectoare economice, inclusiv retail, companii alimentare și producători de mașini. Cea mai mare amendă a primit-o firma Trans Sesé: 125.339 de euro.

Pentru depistarea firmelor delicvente, Ministerul Transporturilor din Spania oferă transportatorilor un serviciu de raportare anonimă pentru a depune reclamații.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut