
Aproape 80% dintre camioanele care se întorc din Europa în Turcia sunt goale, în vreme ce, pentru camioanele înmatriculate în state UE, proporţia de mers pe gol este de 25%, remarcă platforma digitală Tırport, care operează în 7 țări.
Îndreptându-și direcția către Europa, coridorul logistic central și Asia de Sud începând cu acest an, bursa Tırport se pregătește să găzduiască 1,5 milioane de camioane în perioada următoare pe coridorul logistic central și sudic, care se întinde din Europa de Est până în China.
Președintele Consiliului de administrație Tırport, Akin Arslan, își propune să contribuie la returnarea cu marfă a camioanelor turceşti din Europa. „În acest an, vom contribui la întoarcerea cu marfă a camioanelor care vin din Europa, colaborând cu expeditorii digitali și companiile de logistică din Europa și activând potrivirea inteligentă a camioanelor de marfă. În acest fel, vom reuni mii de camioane cu încărcătura potrivită, vom preveni pierderea a milioane de dolari și vom contribui la prevenirea eliberării în natură a mii de tone de CO2.”
Conform Tirport Insights, camioanele așteaptă cel puțin 2,5 zile la intrările în fabrici și port pentru a găsi mărfurile potrivite, iar aproximativ 32% dintre ele trebuie să se întoarcă la punctul de ieșire pe gol, în ciuda așteptării.
Din cauza creșterilor serioase ale prețurilor la carburanți din ultimele luni, camioanele nu vor să se întoarcă nici pe piața internă fără marfă. În Turcia, unde un camion care desfășoară o activitate independentă face în medie 6,5 călătorii pe lună, trebuie să crească numărul la peste 10 curse și să parcurgă cel puțin 10.000 km/lună cu marfă pentru a fi profitabile, scrie Lojiport.