Faptul că, din 2 februarie 2022, șoferii de camion care lucrează în transport internaţional vor trebui să oprească la graniță sau imediat după aceasta pentru a indica manual în tahograf că au traversat o frontieră națională ar putea genera haos în punctele de trecere a frontierei. De asemenea, ar putea genera costuri mai mari pentru transportatori, dar şi emisii suplimentare inutile de CO2, avertizează Asociaţia olandeză de transport TLN.

Potrivit Pachetului Mobilitate 1, tahograful va fi folosit şi pentru a verifica un șofer care conduce în străinătate. De aceea, din 2 februarie, șoferii vor fi obligați să introducă în tahograf codul țării la graniță sau la prima oprire posibilă după frontieră. Această operațiune, care durează circa 5 minute, poate genera haos și insecuritate în traficul de frontieră, este de părere TLN, mai ales în condiţiile în care statisticile arată că aproximativ 96.000 de camioane trec granița olandeză zilnic. Numai pe A67, lângă Venlo, sunt 14.000 de camioane pe zi care, dacă se vor opri la graniță sau în aceeaşi parcare sau benzinărie imediat după graniță, ar epuiza rapid numărul mic de locuri de parcare. În plus, odată opriţi, mulți șoferi vor prelungi pauza până a o efectua pe cea obligatorie, presupune TLN.

Pe de altă parte, dacă șoferii nu vor respecta noile reguli, vor fi amendați în Olanda sau în alte state UE (amenzi care se contorizează în registrul ERRU de puncte), iar angajatorul riscă să-și piardă licența.

În afara haosului din frontieră, oprirea obligatorie şi apoi pornirea va genera nu numai costuri suplimentare pentru transportatori, ci şi o cantitate imensă de emisii suplimentare de CO2, adică cele 96.000 de camioane ar emite zilnic în mod inutil 307.000 kg CO2 în plus (echivalentul a 15 case). Iar asta contravine obiectivelor de sustenabilitate stabilite de sectorul transporturilor şi de UE.

Luând în considerare toţi aceşti factori, TLN solicită CE modificarea prevederii, astfel încât șoferii să poată introduce codul de țară la prima oprire planificată sau efectivă, nu în graniţă sau imediat după. Această obligație oricum se va încheia la sfârșitul lui 2025, dată de la care toate camioanele din transport internațional vor fi echipate cu tahograf inteligent 2 care va înregistra automat trecerea frontierei într-un nou stat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut