Noile reguli de cabotaj au devenit deja un fapt. Organizația Transport and Logistics Poland (TLP), totuși, avertizează că nu toată lumea poate fi conștientă de restricţiile suplimentare ale acestora – şi aici vorbim despre o metodă de calcul al perioadei de „răcire” în timpul căreia camionul trebuie să oprească cabotajul într-un stat membru din cauza epuizării cotei.

Este bine cunoscut faptul că perioada de „cooling off” ar trebui să fie de patru zile. Cu toate acestea, după cum subliniază TLP, atunci când se calculează astfel de perioade, este necesar să se țină seama de zilele nelucrătoare, inclusiv de sărbătorile legale și de weekend. Aceasta corespunde principiului foarte vechi al Comunităţii Economice Europene, introdus în 1971. Atunci s-a stabilit că încheierea perioadei de mai multe zile nu poate fi o sărbătoare legală. De asemenea, s-a remarcat că fiecare perioadă de două zile sau mai lungă trebuie să conțină cel puțin două zile lucrătoare.

În practică, asta înseamnă în primul rând că, dacă perioada de „cool off” se încadrează în „weekend lung”, va trebui prelungită cu zile lucrătoare suplimentare, pentru a îndeplini cerința a cel puțin două astfel de zile pe toată perioada. În al doilea rând, perioada de răcire nu se poate încheia sâmbăta sau duminica, așa că trebuie prelungită și la începutul săptămânii următoare. În practică, „cool off-ul” început miercuri nu se va încheia sâmbătă, ci luni, numărând șase zile în loc de patru.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut