Piața de logistică a fost una dintre cele mai afectate din pandemie. Tot mai mulți oameni din autoizolare au început să cumpere produse online, iar industria de retail a trebuit să îşi modernizeze canalele şi flotele. Tendințele de transport în 2021 s-au format în mare parte din necesitatea de a livra mai multe produse în timp scurt, adesea cu frontierele închise. Mai mult, tehnologiile de inovare ghidează schimbările logistice în anul acesta.
Piaţa de logistică este una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere din economia mondială. Analizele arată că aceasta se va extinde la peste 12 trilioane de dolari, până în 2023, iar la asta va pune umărul şi tehnologia. De aceea, anul viitor vom vedea o creștere continuă a utilizării inteligenței artificiale (AI), a învățării automate și a Big Data în transporturi.

Statisticile industriei transporturilor susțin o creştere a investițiilor în inovaţie, arată Supply&Demand Chain. Companiile de distribuție au nevoie de soluții logistice noi pentru provocările unice din vremea pandemiei, iar îmbunătățirea mobilității și a productivității este un obiectiv pentru aproape toate companiile de logistică. Iar asta se poate face prin:

1: Blockchain
Blockchain este o tehnologie în creștere în ultimii ani, care depinde nu numai de dezvoltarea pieței, ci şi de cei care folosesc tehnologia şi au putere de influenţă. Iar succesul utilizării acestuia pe toate piețele mondiale constă în siguranță și transparență. De exemplu, furnizorul este protejat prin implementarea tehnologiei pentru siguranța înregistrărilor istoricului performanței. Deoarece informațiile despre utilizarea tranzacțiilor blockchain sunt clare, toți clienții următori vor avea date fiabile despre camioane. De asemenea, tehnologia blockchain este utilizată pentru monitorizarea capacității de transport.
Această tehnologie e deja utilizată cu succes în companiile olandeze, acestea fiind sprijinite în prevenirea fraudei privind documentele și mărfurile.
2: Analize Big Data
În 2021, companiile folosesc analize big data pentru a forma un nou sistem de transport. Toate statisticile din logistică sunt esențiale pentru planificarea livrărilor viitoare și pentru a înțelege ce mărfuri sunt necesare în piață.
3: Inteligența artificială (AI)
AI a avut deja un impact asupra sectorului transporturilor în ultimul deceniu. Utilizarea AI ajută la îmbunătățirea funcționalității operației, la găsirea unei posibilei probleme și la luarea unei decizii. Implementarea AI a fost influentă în pandemie, deoarece mulți oameni în funcții de conducere au început să lucreze de la distanță. Studiile arată că utilizarea AI în logistică poate crește câștigul companiilor cu peste 50% pe an. 
4: Automatizarea depozitelor
Multe companii logistice își văd aproape toate problemele din depozit rezolvate prin automatizarea proceselor și utilizarea roboților. Implementarea face munca de rutină mai ieftină și mai confortabilă. De asemenea, poate îmbunătăți monitorizarea, primirea și expedierea produselor în/din depozit.
În unele companii, utilizarea roboților pentru gestionarea transportului a contribuit la reducerea timpului de două ori. În Germania, DHL construiește peste 100 de baze automatizate de livrare a coletelor pentru a economisi timp cu sortarea şi manipularea manuală. 
5: vehicule autonome
Cu câțiva ani în urmă, tendința de utilizare a vehiculelor autonome în livrare era ireală pentru aproape orice producător. Dar camioanele cu conducere automată pot ușura munca șoferilor în viitor și pot fi eficiente în operarea pe drumuri aglomerate, pentru a prezice și analiza traficul. Această tehnologie, care oferă siguranţă în livrare, a devenit reală, iar acum, în timpul pandemiei, a devenit şi actuală. 
6: durabilitate prin tehnologie
În 2021, din ce în ce mai mulți oameni vor alege o companie cu o bună reputație ecologică. De aceea, companiile vor investi tot mai mult în reducerea emisiilor și a riscului de mediu, în vreme ce inovația în domeniul tehnologiei ecologice va influența piața logistică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare