Asociația britanică a transportatorilor rutieri (RHA) raportează că, în ultimele douăsprezece luni, insolvența în transportul rutier de marfă din UK a crescut cu 10%. În primele șapte luni ale lui 2024 erau deja 250 de cazuri. Asociațiile cer intervenția Guvernului.
RHA raportează că în ultimele 12 luni sectorul transportului rutier de marfă din UK a înregistrat o creștere îngrijorătoare de 10% a insolvențelor. Cifra reflectă o situație economică din ce în ce mai dificilă, mai ales că marja medie de profit a companiilor din acest sector a ajuns la doar 2%.
Potrivit Times, numărul companiilor în insolvenţă din diverse sectoare l-a depășit pe cel înregistrat în timpul crizei financiare din 2008, mai ales că numai în sectorul transportului rutier aproape 500 de companii au încetat activitatea în 2023, iar anul acesta sunt deja peste 250 în primele luni. De aceea, RHA le cere factorilor de decizie politică să colaboreze pentru a reduce povara financiară a întreprinderilor.
Printre cauzele acestei crize, asociația identifică dobânzi mari și costuri de exploatare tot mai mari, care au făcut ca de la an la an derularea unei afaceri să fie din ce în ce mai scumpă. Dintre acestea se remarcă prețul combustibilului, care reprezintă o treime din costurile pentru companiile din sector. Transportatorii britanici se confruntă, de asemenea, cu un dezavantaj competitiv în comparație cu piața europeană, deoarece prețurile la motorină sunt mai mari în Marea Britanie decât în majoritatea țărilor europene.
RHA solicită, de asemenea, introducerea unei reduceri esențiale pentru utilizatori legate de reducerea emisiilor, după cum relatează Trasporto Europa.
Asociația menționează şi alți factori, inclusiv decalajul de competențe, vârsta medie în creștere a șoferilor și impactul aglomerației din cauza drumurilor prost întreținute. Aceasta subliniază că numai congestia costă economia 30 de miliarde de lire sterline pe an.