Ceea ce la început părea a fi o excepție, tinde să devină aproape o regulă: numărul trenurilor de marfă care cântăresc 2.000 de tone sau mai mult e tot mai mare pe liniile italiene.

Printre primele companii implicate în acest front, amintim DB Cargo Italia, care la sfârșitul lui martie a mutat un convoi de 2.500 t cu bobine din tablă pentru clientul Marcegaglia, de la Ravenna la Chiasso Smistamento și apoi către hub-urile din Germania pentru diverși clienți finali. Zece zile mai târziu, serviciul s-a repetat.

De asemenea, grupul In Rail-Fuori Muro a înregistrat în serviciile sale din 2021 o masă medie transportată care depășește 2.000 t. Posibilitatea de a crește capacitatea de transport a trenurilor de marfă a avut la bază un studiu comandat de Politehnica din Torino împreună cu Universitatea din Roma Tor Vergata şi validat de Bureau Veritas și livrat către RFI, managerul rețelei care a şi dat permisele de circulație.

Trenuri grele foloseşte şi Evm Rail, companie de transport feroviar specializată în special pe transportul de cereale. Evm a început primele servicii cu convoiuri de 2.200 t dedicate cerealelor pe relaţii legate de țări din Europa de Est, în special Ungaria și România.

Standardul pentru trenurile de marfă a fost stabilit la 1.600 t, iar trenurile de 2.000 t au fost autorizate, în mod formal prin derogare, doar pe anumite linii. Evoluția reglementării din 2019 a permis RFI să permită tranzitul trenurilor mai grele atunci când este complet operațional și fără autorizații specifice. Managerul de rețea a stabilit, prin urmare, cerințele tehnice pentru aceste trenuri, cu posibilitatea unor excepții suplimentare bazate pe cereri justificate și documentate. Și asta se întâmplă din partea mai multor companii feroviare, pentru care aceste practici devin aproape o rutină.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut