Cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității 2023, compania travel-tech FlixBus, raportează revenirea cererii de călătorie cu autocarul atât la nivel global, cât și România. Datele FlixBus arată că tot mai multe persoane acordă o importanță crescută sustenabilității și optează pentru autocar pentru călătoriile pe distanțe lungi.

La nivel global, în primele şase luni ale anului, peste 36 de milioane de pasageri din întreaga lume au călătorit cu FlixBus, FlixTrain, Greyhound și Kamil Koç (+53% față de 2022).

La nivel local, se observă de asemenea un potențial ridicat pentru servicii de mobilitate colective, tot mai mulți pasageri români alegând autocarul pe rutele internaționale, în special în perioada de vară. “Din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel global, transportul este responsabil de un procent semnificativ. Mașinile personale tot mai numeroase și cursele aeriene sunt printre principalii poluatori din transport. Observăm în toate piețele în care suntem prezenți că există o cerere în creștere pentru călătoriile cu autocarul, care poluează mult mai puțin raportat la celelalte categorii de mijloace de transport. Grija față de mediul înconjurător și alegerea călătoriilor sustenabile devin tot mai importante pentru români. De altfel, misiunea FlixBus este aceea de a permite cât mai multor persoane să călătorească într-un mod accesibil, sustenabil”, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentant FlixBus România.

Impactul redus al călătoriilor cu autocarul pe distanțe lungi asupra mediului nu este suficient de cunoscut, în principal din cauza provocărilor tehnice cu care se confruntă întreg sectorul care este încă dependent în mare măsură de motorină. Deși soluțiile cu emisii zero pentru autocarele de cursă lungă nu sunt încă disponibile, Flix s-a angajat cu diverși parteneri de-a lungul anilor pentru a pilota o varietate de motoare și combustibili alternativi care pot reduce impactul asupra mediului. Cu un factor de emisie de 26 g CO2 per pasager pe km în Europa, autocarele FlixBus reprezintă o opțiune accesibilă pentru a reduce cu ușurință amprenta de carbon.

Conform datelor disponibile, peste 800.000 de tone de CO2 au fost evitate de către clienții Flix din întreaga lume care au ales serviciile sale de mobilitate în detrimentul altor moduri de transport, ca autoturismul și avionul.

Recent, Flix a încheiat un acord cu Scania pentru a echipa până la 50 de autocare din flota partenerilor cu tehnologii care permit utilizarea de Bio-LNG, cu scopul de a reduce cu până la 80% emisiile de CO2.

Flix a înregistrat o creștere semnificativă a veniturilor și a numărului de pasageri în prima jumătate a lui 2023. În perioada ianuarie – iunie, veniturile totale ale grupului se ridică la 860 de milioane de euro (+54%). Flix a raportat, de asemenea, un rezultat EBITDA ajustat de 26 de milioane de euro – o creștere de 85 de milioane de euro în comparație cu anul precedent. “Flix reușește cu succes să asigure o creștere durabilă și profitabilă”, spune André Schwämmlein, CEO și co-fondator al Flix. “Suntem pe drumul cel bun în toate țările în care operăm și am reușit să ne extindem semnificativ oferta pe multe piețe în prima jumătate de an.”

În Europa, Flix a transportat peste 24 de milioane de pasageri și a anunțat o creștere a volumului de pasageri de 75% față de aceeași perioadă a anului precedent. Veniturile s-au ridicat la 477 de milioane de euro (+91%). Numai în iunie, peste 2.000 de destinații europene au fost conectate la rețeaua Flix. Odată cu primele linii spre Finlanda și Grecia, întregul continent european continental este acum conectat la rețeaua Flix.

În SUA, Canada și Mexic, peste 5 milioane de pasageri au folosit serviciile FlixBus și Greyhound (+33%).

Peste 6,8 milioane de pasageri au călătorit cu filiala Flix Kamil Koç – cu 14% mai mult decât în primul semestru din 2022.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut