Numărul fraudelor produse de transportatorii fantomă a crescut semnificativ în ultimul an. Aceştia merg la clienți, încarcă un camion și apoi dispar cu marfa, scrie Logist.Today, preluând informaţia de pe portalul ruv.de.

Avocatul R+V Kravag, Alexander Gsell, explică de ce companiile predau bunurile hoților. Atunci când mărfurile trebuie transportate din punctul A în punctul B, comenzile de marfă sunt adesea transmise prin bursele de marfă online, unde, pentru a-și ascunde identitatea, firmele fantomă folosesc de obicei numele unui expeditor cunoscut, modificând o parte din adresa de e-mail a acestuia. De exemplu, la cuvântul italian „trasporti” este adăugat cu un „n”, iar adresa de e-mail se termină cu @transporti.it. Documentele lipsă, cum ar fi dovada asigurării, sunt, de asemenea, falsificate. „Puteți să vă gândiți la aceasta ca la o piață de anunțuri clasificate Ebay pentru comenzile de marfă. Comenzile de transport sunt oferite aici – câteva zeci de mii pe zi numai în Germania. Efortul hoților este minim. Tot ce trebuie să facă este să primească comanda și să o încarce în camion”, spune Alexandru Gsell.

Transportul metalelor este popular printre hoți, aceştia ştiind exact unde este produs cuprul și unde este livrat. Dar există grupuri de infractori specializaţi în produse electronice, în timp ce alții vizează alimentele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut