Pierderile din transportul maritim sunt în scădere, chiar și în „punctele fierbinți” precum Marea Chinei de Sud, Indochina și apele Indoneziei. Cu toate acestea, natura în schimbare a mărfurilor prezintă noi riscuri – tot mai multe vehicule electrice transportate reprezintă un risc de incendiu mai mare, de exemplu.

Pierderea navelor mari a continuat să scadă în 2022, potrivit raportului „Safety and Shipping Review 2023”, publicat de compania de asigurări Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS). Acesta este un minim istoric care mulțumeşte industria.

Potrivit lui Justus Heinrich, șeful asigurărilor de transport maritim pentru Europa Centrală și de Est la AGCS, 2022 a marcat un „minim în ultimii 12 ani” în pierderea de nave în accidente. „Evoluţia reflectă impactul pozitiv al programelor de siguranță, mai multă pregătire, design îmbunătățit al navei și reglementări mai stricte.”

Potrivit International Transport Journal, 38 de nave cu minimum 100 GRT (tonaj brut) au fost pierdute la nivel mondial în 2022, o cifră în scădere de la 59 în 2021 sau de la 109 pierderi în 2013 (-65% în 10 ani). În urmă cu 30 de ani, peste 200 de unități se pierdeau în fiecare an.

Un sfert din incendiile de la bordul navelor sunt cauzate de mărfuri periculoase declarate incorect. Iar focusul pe durabilitate a dus la creșterea numărului de vehicule electrice și de unități alimentate cu baterii care sunt transportate pe nave. Se estimează că această piață va crește cu 30% anual în următorii zece ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut