Transportul rutier polonez are o problemă: deşi aproape 100% dintre companiile chestionate în cadrul unui amplu studiu realizat de compania Inelo în cooperare cu Institutul Polonez pentru Trafic Rutier raportează în mod clar creșterea costurilor de operare, aproape jumătate dintre companii nu îndrăznesc să ceară prețuri mai mari de teama dezavantajelor competitive. Potrivit studiului, în special salariile șoferilor mănâncă marjele de profit, pentru că aceştia devin tot mai greu de găsit.

Aproximativ 60% dintre transportatorii de marfă chestionați raportează creșteri ale prețurilor cu 25 până la 50% față de anul precedent, iar unul din cinci și-a văzut costurile crescând vertiginos cu aproximativ 25%. Salariile șoferilor au avut cel mai mare impact asupra creșterii costurilor. Pentru a contracara deficitul de șoferi, remunerația acestora devine din ce în ce mai atractivă.

După cum relatează Verkehrs Rundschau, un expert Inelo evaluează situația astfel: acei transportatori care nu își angajează încă șoferii în condițiile Pachetului de Mobilitate al UE, adică de facto într-o „zonă gri”, au „câștigat”. Pachetul de Mobilitate definește, printre altele, salariul minim și securitatea de bază, precum și drepturile șoferilor. În Polonia au fost deja anunțate controale mult mai stricte, în special pentru companiile de transport mai mici care au angajat până acum șoferi „sub radar”, astfel încât această lacună ar trebui să fie în curând desfiinţată.

Industria TSL reprezintă în prezent 6% din PIB-ul Poloniei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut