Toyota a început să exporte vehicule fabricate la fabrica sa din Burnaston din Marea Britanie în Europa pe calea ferată, prin Tunelul Mânecii. De asemenea, importă în Marea Britanie vehicule produse la uzina Valenciennes din Franța, de-a lungul aceluiași traseu.

Toyota a declarat că va continua să mute mai multe volume pe calea ferată pe unele dintre principalele sale rute logistice europene până în 2025, pentru că astfel timpii de livrare se reduc cu aproximativ 50%. Furnizorul de logistică Cat Group, care colaborează cu Getlink, furnizorul de servicii de transfer pentru Tunel, va transporta până la 70.000 de vehicule către și dinspre Marea Britanie anual, adică echivalentul a 270 de trenuri.

În medie, șase trenuri vor pleca pe săptămână. Vehiculele electrice hibride Toyota Corolla (HEV) produse la uzina Burnaston de lângă Derby vor fi mutate de la șantierul feroviar Toton din Marea Britanie în hub-ul producătorului auto din Valenciennes, iar vehiculele Yaris HEV produse în Franța vor fi livrate înapoi la Toton.

Trecerea la calea ferată va scoate de pe drum aproximativ 8.500 de camioane anual, reducând emisiile de CO2 cu peste 8.000 de tone, potrivit furnizorilor de transport. Aceasta reprezintă 10% din producția de carbon din rețeaua logistică totală a Toyota Motor Europe. Transportul de camioane se deplasa anterior peste Canal prin porturile Grimsby (Marea Britanie) și Zeebrugge (Belgia). „Începutul acestei conexiuni feroviare de marfă marchează un pas important pe măsură ce căutăm să reducem progresiv emisiile de carbon”, a spus Jean-Christophe Deville, șeful logisticii vehiculelor la Toyota Motor Europe. „Avem un plan ambițios de a extinde utilizarea căilor ferate, iar acest lucru va oferi clienților beneficii suplimentare cu termene de livrare îmbunătățite.”

Toyota a declarat că va continua să mute mai multe volume către transportul feroviar pe unele dintre principalele sale rute logistice europene până în 2025. A doua fază a proiectului feroviar al producătorului de automobile începe în aprilie 2022, când va lega nodul său logistic din Valenciennes şi uzina Toyota din Kolín, în Republica Cehă, care produce Yaris și Aygo Cross.

De asemenea, se vor face legături prin rețeaua feroviară paneuropeană cu rute logistice suplimentare către Italia, Spania și Turcia. Compania a declarat că anticipează economisirea a peste 7 milioane de kilometri de transport rutier pe an la finalizarea celei de-a doua etape.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut