Barometrul Comerțului cu Mărfuri al Organizației Mondiale Comerciale (OMC) publicat la data de 8 martie 2024 sugerează o redresare treptată a comerțului cu mărfuri la începutul acestui an.

Potrivit acestuia, volumul comerțului global cu mărfuri a scăzut cu 0,4% în T3 2023 față de trimestrul precedent și cu 2,5% față de aceeași perioadă din 2022. Dar scăderea s-a datorat în mare parte creșterii robuste din primele trei trimestre ale lui 2022.

Din ianuarie până în octombrie 2023, comerțul cu mărfuri a fost în cea mai mare parte stabil, volumul în trimestrul al treilea fiind în mare parte neschimbat de la începutul anului și în creștere cu doar 3,2% în ultimii doi ani. Cea mai recentă prognoză OMC din 5 octombrie 2023 prevedea o creștere de 0,8% a comerțului cu mărfuri în 2023.

Indicii barometrului sunt în cea mai mare parte neutri, cu indicatorii comenzilor de export (101,7) și transportului aerian (102,3) ușor peste tendință, în timp ce măsurile transportului de containere (98,6) și comerțului cu mărfuri (99,1) rămân ușor sub tendință. Indicele producției și vânzărilor de automobile (106,3) rămâne cu mult peste tendință. Între timp, o revenire aparent puternică a tranzacționării cu componente electronice în ultimul barometru a fost corectată (95,6). Comerțul cu bunuri se preconizează că va reveni anul acesta, redresându-se de la creșterea sub medie în 2023, dar incertitudinea rămâne ridicată din cauza prevalenței riscurilor de scădere.

Barometrul comerțului cu mărfuri este un indicator al comerțului mondial, oferind informații în timp real despre tendința comerțului cu mărfuri. Valorile barometrului de peste 100 sunt asociate cu volume de tranzacționare peste tendință, în timp ce valorile sub această cifră sugerează că tranzacționarea cu mărfuri a scăzut în raport cu tendința sau va face acest lucru în viitorul apropiat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut